۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
۵۰ کشور جهان بازار هدف صادراتی بوشهر| ۷.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۵۰ کشور جهان بازار هدف صادراتی بوشهر| ۷.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد

بوشهر- سلیمانی مدیر کل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه ۵۰ کشور جهان بازار هدف صادراتی بوشهر هستند گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۷.۶ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شد.

علی سلیمانی در حاشیه کارگروه صادرات غیر نفتی استان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بوشهر با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالایی که دارد، قطب بزرگ تولید و صادرات کشور محسوب می شود.

وی افزود: اکنون در ۱۴ گمرک ساحلی استان بوشهر شاهد صادرات انواع کالاها هستیم که برای تسهیل صادرکنندگان و بهبود وضعیت صادرات استان، از توان و ظرفیت موجود نهایت بهره را می بریم.

مدیر کل گمرکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۲۲۲ نوع کالا با وزن بیش از ۲۰ میلیون تن از گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر صادر شده است.

سلیمانی تصریح کرد: ارزش صادرات استان بوشهر در مدت مذکور بالغ بر ۷.۶ میلیارد دلار بوده و این مهم نشان دهنده جایگاه بالای صادرات استان است.

وی اضافه کرد: افزایش امکانات گمرکات استان به پیشرفته ترین تجهیزات، موجبات تسهیل شرایط صادرات و واردات کالا شده و این روند تداوم دارد.

مدیر کل گمرکات استان بوشهر گفت: ۵۰ کشور جهان بازار هدف صادراتی استان بوشهر هستند که چین، امارات متحده عربی، هند و ترکیه در صدر این کشورها قرار دارند.

سلیمانی از پتروشیمی به عنوان بیشترین و باارزش ترین کالاهای صادراتی یاد کرد و افزود: سیمان و کلینکر و میعانات گازی و انواع آبزیان نیز در رده بعدی هستند.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha