۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
ضرورت تلاش برای اعمال فشار به منظور برقرای آتش‌بس در غزه
در دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان مطرح شد

ضرورت تلاش برای اعمال فشار به منظور برقرای آتش‌بس در غزه

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای سعودی خود بر ضرورت تلاش کشورهای اسلامی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و آمریکا بمنظور شکل‌گیری فوری آتش بس غزه تاکید کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که بمنظور شرکت در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو حضور دارد، امروز چهارشنبه ۲۲ آذر با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خوب رئیس جمهور و ولیعهد عربستان، از حسن میزبانی عربستان در نشست سران اسلامی و عربی در ریاض درباره فلسطین تشکر کرد.

وی ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم‌ و اثرگذار منطقه خواند و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به پیشرفت تدریجی روابط افزود: ایران برای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات فلسطین و تداوم جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه غربی، بر ضرورت تلاش مشترک دو کشور و نیز کشورهای اسلامی و منطقه برای اعمال فشار قوی بر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا بمنظور شکل‌گیری فوری آتش بس و ارسال کمک های فوری انساندوستانه برای مردم فلسطین تاکید کرد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار تاکید کرد که روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد و شاهد روند مثبتی در روابط دوجانبه هستیم و ما از توسعه روابط دو کشور استقبال می کنیم.

وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور، گفت: خوشبختانه در زمینه‌های دیگر نیز تماس‌ها و گفتگوها ادامه دارد و وزرای اقتصادی نیز گفتگوها و تماس‌های خود را شروع کرده اند و عربستان از این روند استقبال می کند.

وزیر خارجه عربستان همچنین وجود اسناد مختلف همکاری بین دو کشور را در زمینه های مختلف نقطه قوت دانست و گفت از پیگیری و اجرایی کردن این اسناد استقبال می کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان از حضور آیت‌الله رئیسی در اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی و دیدار مثبت ولیعهد عربستان و دکتر رئیسی در ریاض ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: در خصوص حمایت از ملت فلسطین و ایجاد فوری آتش بس و ارسال کمک های فوری انسان‌دوستانه نیز نگاه مشترک داریم و به تلاش ها ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان و همتای عربستانی اخیرا و در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

وزیر خارجه ایران در سفرش به ژنو با وزرای خارجه تونس و لبنان و نخست‌وزیر واتیکان دیدار و درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرد.

کد خبر: ۲۶۱٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha