۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
دلایل افزایش قیمت قالب های وافل نسبت به سال گذشته

دلایل افزایش قیمت قالب های وافل نسبت به سال گذشته

در ابتدا به طور مختصر با سیستم سقف وافل آشنا می شویم و پس از آن عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت وافل را مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش بازار، امروزه در طراحی و اجرای سازه ها ، روش‌های متعددی برای اجرای سقف ها شناخته شده است. یکی از روش‌های نوین و کارآمد برای اجرای سقف‌های بتنی، سیستم سقف وافل با استفاده از قالب وافل می‌باشد. حال سوال پیش می‌آید که چرا این سیستم سقف وافل نام دارد. علت نام گذاری این سقف ظاهر مشبک و منظم نمای زیرین این سقف می‌باشد که شباهت زیادی به شیرینی انگلیسی وافل دارد. این سیستم سقف برای انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های این سیستم عدم محدودیت در پوشش دهانه می‌باشد و این ویژگی موجب استقبال کارفرمایان و سازندگان از این سیستم سقف شده است.

دلایل افزایش قیمت قالب های وافل نسبت به سال گذشته

قالب وافل یک قطعه پلاستیکی در ابعاد و اشکال مشخص است که به منظور حذف بتن ناکارآمد در دال های بتنی استفاده می شود. بتن ناکارآمد به بخشی از دال بتنی گفته می شود که تحت تنش فشاری نیست و هیچ عضو کششی (میلگرد) را هم در خود نگه نمی دارد. حذف این بتن به لحاظ اقتصادی از یک طرف و به لحاظ سبک سازی سازه و کاهش جذب انرژی لرزه ای نیز بسیار اهمیت دارد.

معرفی انواع قالب وافل برای اجرای سقف وافل برای انتخاب بهترین ابزارها در ساخت و اجرا در سقف وافل حائز اهمیت است. قالب وافل در مدل های مختلفی تولید شده و در دسترس پروژه های در دست اجرا قرار می گیرند. سقف های وافل یک طرفه از محبوب ترین انواع سازه های ساختمانی هستند که با استفاده از قالب های وافل یک طرفه با تیرچه های مخصوص احداث می شوند. در این قالب ها رفتار سقف مشابه با سقف های تیرچه بلوک است و باربری مشابهی با هم دارند.

قالب های دو طرفه سقف وافل نیز در این میان دسته بندی شده و از کاربردهای قابل توجهی برخوردار هستند. در معرفی برای اجرای سقف وافل این محصولات جایگاه بسیار مهمی دارند. قالب های دو طرفه سیستم دال و تیر هستند که در آن ها باربری به صورت دو طرفه اعمال می شود. امکان ایجاد دهانه های بلند در این سازه ها وجود دارد. هر یک از انواع این قالب ها به صورت قفل دار و ساده قابل تولید خواهند بود .

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت قالب های وافل

  1. اولین مسئله ی تعیین کننده ی قیمت قالب ها مربوط به مواد تشکیل دهنده در ساخت آنهاست . درواقع هزینه ی مواد اولیه ی ساخت قالب های وافل با توجه به اینکه از گرانول سفید یا گرانول مشکی ساخته شده اند متفاوت است . علاوه بر آن مسئله ی افزایش نرخ ارز به طور مستقیم بر افزایش قیمت گرانول ها و در پی آن افزایش قیمت قالب های وافل تاثیرگذار است . در نتیجه می توان گفت با توجه به ثابت نبودن نرخ ارز و نوسانات بازار قیمت قالب ها نسبت با سال گذشته با افزایش قیمت همراه است .

دلایل افزایش قیمت قالب های وافل نسبت به سال گذشته

تصویری از گرانول های سفید

  1. دومین عامل مداخله گر در تعیین قیمت قالب ها مربوط به سایز و اندازه ی قالب ها است . قالب ها در ابعاد گوناگونی تولید می شوند و مسلما هرچه ابعاد قالب بزرگتر باشد مواد مصرفی در تهیه و تولید آن بیشتر و قیمت آن نیز بیشتر است .

  2. سومین عامل تاثیرگذار در تعیین قیمت قالب ها وزن قالب هاست که باتوجه به سبک با سنگین بودن قالب ها که در نتیجه ی مواد مصرفی در جهت تولید آنهاست . هرچه قالبی سنگین تر باشد قیمت بیشتری دارد و بالعکس .

  3. علاوه بر موارد گفته شده ، مسئله ی گارانتی محصولات نیز در تعیین قیمت قالب ها تاثیرگذار است. مسلما قالب هایی که دارای گارانتی و ضمانت هستند قیمت بالاتری دارند چراکه مواد مصرفی در تولید آنها مرغوب و با کیفیت هستند پس از قیمت و کیفیت بیشتری برخوردارند.

  4. آخرین مسئله ای که باید در رابطه با قیمت قالب ها مورد بررسی قرار گیرد مسئله ی نرخ ارز است . در واقع نوسانات نرخ ارز مستقیما روی افزایش و کاهش قیمت قالب های وافل تاثیر می گذارد .

با توجه به مسائل مطرح شده افزایش قیمت قالب های وافل نسبت به سال گذشته امری بدیهیست .

شرکت مهندسی آبا ، در رتبه ی برترین تولیدکننده های انواع قالب های وافل ، قالب های یوبوت و قالب های تخت قراردارد که به طور همزمان در دو بعد کمیت و کیفیت مشغول به ارائه ی محصولات خود در سطح کشور و حتی خارج از کشور است .

خدمات مجموعه ی آبا تنها محدود به تولید محصولات پلیمری نمی باشد . این مجموعه مشاور و مجری پروژه های عمرانی در سطح استان اصفهان است .

دلایل افزایش قیمت قالب های وافل نسبت به سال گذشته


 

کد خبر: ۲۶۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha