۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
سرخابی‌ها تا پایان سال واگذار خواهند شد
وزیر ورزش و جوانان:

سرخابی‌ها تا پایان سال واگذار خواهند شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش است اما ببینید که چه مشکلاتی داشتیم و قانون‌گذار هم به ما اجازه نمی‌دهد که یک ریال برای آن‌ها هزینه کنیم.

به گزارش بازار، نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران به مناسب روز دانشجو صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمدشروین اسبقیان مدیرکل حوزه وزارتی و عباسعلی گائینی ریاست دانشکده تربیت بدنی، شهبازی معاون فرهنگی دانشکده، استاید و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گائینی گزارشی از عملکرد دانشکده علوم ورزشی و تندرستی ارائه کرد. در ادامه چند تن از استاید دانشکده مباحثی در حوزه ورزش و آموزش این دانشکده و نیز پیشنهاداتی از جمله تاسیس دهکده ورزش دانشگاهی، تشکیل نهضت کارآموزی برای تقویت مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشجویان با پیشگامی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، نگاه نظام‌مند برای ایجاد ارتباط بین جامعه دانشگاهی با بدنه ورزش را مطرح کردند.

امام‌قلی‌نژاد: با ساختن سد ذهنی نتوانستم به مدال المپیک برسم
نرجس امام‌قلی‌نژاد دارنده ۳ مدال نقره بازی‌های آسیایی در رشته تیراندازی با تاکید بر این که با ساختن سد ذهنی نتوانست به مدال المپیک برسد تا حسرت بزرگی در دل داشته باشد، از حضورش در رشته علوم ورزشی و تندرستی خبر داد و گفت: با تلفیق تجربه ورزشی‌ام در دوره قهرمانی و علم ورزش و نیز با تشکیل کمیته‌ای در فدراسیون تیراندازی مدلی از استعدادیابی درست کردیم تا ورزشکاران به سمت مسیر قهرمانی و سپس حضور در المپیک سوق داده شوند.

در ادامه دانشجویان به طرح مسائل خود با وزیر ورزش و جوانان از جمله متناسب نبودن امکانات با شان دانشجو، نداشتن پیست تارتان، معضل بیکاری، عدم به کارگیری نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده، مهاجرت ناخواسته نخبگان و دانشجویان و... پرداختند.

حضور در جمع دانشجویان به توسعه ورزش کمک می‌کند
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در این جلسه اظهار داشت: همواره خود را نیازمند دانستن می‌دانم و سعی کردم از نقطه نظرات حتی صحبت‌های جوانان بهره‌مند شوم. احساس می‌کنم حضور در چنین جمع‌هایی می‌تواند به توسعه ورزش در تمامی ابعاد کمک کند. این اولین حضور یک مقام ورزش کشور در جمع دانشجویان است. این قول را می‌دهم که این نشست‌ها استمرار داشته باشد. بعضا وقتی در سفرهای استانی حاضر می‌شوم با جامعه علمی و دانشگاهی جلساتی برگزار می‌کنم.

وزیر ورزش در ادامه ضمن تبریک و گرامی‌داشت روز دانشجو افزود: هرچند با تاخیر این تبریک می‌گویم اما امروز را مناسب دیدم برای حضور در جمع دانشجویان.

وی ادامه داد: اخیرا جامعه ورزش کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که دیدار بسیار خوبی بود. شاهد بودید که مقام معظم رهبری چه نگاهی در ابعاد مختلف ورزش دارند. ایشان همواره وقتی در جمع جامعه ورزش حضور پیدا می‌کنند نکات بسیاری خوبی اشاره می‌کنند و شاه بیت صحبت‌های ایشان این بود که اگر می‌خواهیم ایران قوی داشته باشیم باید ورزش قوی داشته باشیم. در عرصه ورزش این فرصت وجود داشته که وقتی در عرصه‌های ورزشی حاضر می‌شویم دنیا به حضورمان احترام می‌گذارد. نیازمند احترام گذاشتن به عرصه ورزش و تربیت بدنی هستیم. وظیفه تحصیل‌کردگان ورزش این است که شعار ورزش قوی، ایران قوی را به یک گفتمان تبدیل کنیم.

هاشمی گفت: تامین شغلی امروز دغدغه بسیاری از دانشجویان است. دانشجویان گذشته که امروز به عنوان معلم در حال ورزش هستند را با مجوزی که در زمان حضورم در سازمان تربیت بدنی گرفتیم به استخدام آموزش و پرورش درآوردیم. وظیفه ماست که در زمینه اشتغال دانشجویان گام برداریم. برای تشکیل سازمان نظام ورزش، نیاز به چنین تشکیلاتی داریم. ما در راس ورزش، فدراسیون‌های جهانی و نهادهای بین‌المللی داریم. زمانی که رئیس کمیته ملی المپیک بودیم، بر اساس منشور المپیک انتخابات کمیسیون ورزشکاران را برای اولین بار برگزار کردیم و حدود ۱۱ نفر در این کمیسیون حاضر شدند.

حضور تحصیل‌کردگان ورزشی به عنوان متولی ورزش
وی یادآور شد: شاید همین نظام ورزشی که در صحبت‌های یکی از اساتید مطرح شد، به دنبال همین باشد که متولی ورزش باید افرادی باشند که در حوزه ورزش تحصیل کرده‌اند. کلیات این طرح را می‌پذیرم. اما ۸ سال پیش در مجلس این طرح تصویب نشد و برای تصویب نیازمند اصلاحاتی است. اما برای تقویت نظام ورزش از طرح‌های مطرح شده استقبال می‌کنیم تا شاهد حضور غیرورزشی‌ها در ورزش نباشیم.

نیازمند نظام بین‌المللی برای تربیت مربیان هستیم
وزیر ورزش با اشاره به بحث آموزش گفت: قبول دارم که در حوزه آموزش نیازمند بازنگری جدی هستیم. شاید بسیاری از دوره‌های مربی‌گری که در کشور برگزار می‌شود، تنها یک دوره کسب مدرک است که کارکرد اصلی خود را از دست داده است. نیازمند تشکیل یک نظام بین‌المللی برای تربیت مربیان هستیم مطابق با آن‌چه در دنیا دارد کار می‌شود. در آینده بخش آموزش را تقویت کرده و از ظرفیت دانشگاه‌ها در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

کیومرث هاشمی گفت: تمام ظرفیت دانشگاه‌ها باید در اختیار فدراسیون‌ها قرار گیرد و ایجاد ارتباط بین جامعه علمی و عملی در ورزش وظیفه من است.

وزیر ورزش با اشاره به تیم‌داری گفت: وزارت ورزش رسالتی در تیم‌داری ندارد. متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش است اما ببینید که چه مشکلاتی داشتیم و قانون‌گذار هم به ما اجازه نمی‌دهد که یک ریال برای آن‌ها هزینه کنیم. اما انشاا... تا پایان سال این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار کنیم. قصد داریم شعار ندهیم و این را عملی کنیم. اگر بتوانیم این‌کارها را انجام دهیم من به دنبال وظیفه اصلی خودم که یکی از آن‌ها عمومی کردن ورزش است، می‌روم. آن دسته از کارهایی که نباید انجام دهیم را از خود دور می‌کنیم تا وظایف اصلی خود را دنبال کنیم.

مشکل معیشت و شغلی دانشجویان را برطرف کنیم
هاشمی گفت: اگر می‌خواهیم بحث مهاجرت دانشجویان را نداشته باشیم باید مشکلاتشان از جمله معیشت و شغل‌شان را برطرف کنیم. همین طرح شهرک مدال که پیشنهاد آن را مطرح کردیم به این صورت است که زمین را به صورت رایگان در اختیار وزارت مسکن قرار بدهیم تا در نهایت بتوانیم واحدهای مسکونی را به طور رایگان در اختیار قهرمانان قرار دهیم. برای راه‌اندازی دهکده ورزشی دانشجویان هم اگر طرحی دارید در اختیار ما قرار دهید.

وی افزود: تا زمانی که نظام باشگاه‌داری خود را تدوین نکنیم و به قانون تبدیل نشود، شاید نتوانیم به خواست متخصصان در این زمینه برسیم. مسئله حق پخش تلویزیونی یکی از مسائل مهم است و ۶۰ درصد درآمد ورزش در دنیا به حق پخش اختصاص دارد ولی آیا ما از آن بهره‌مند هستیم؟

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نبودن قانون کپی رایت عنوان کرد: باشگاه‌های حرفه‌ای ما فاقد قوانین کپی‌رایت هستند و امیدواریم با تصویب قانون باشگاه‌داری در مجلس بتوانیم ارتباط تنگاتنگی با صنعت داشته باشیم.

کیومرث هاشمی عنوان کرد: در باشگاه‌ها، آکادمی، مجموعه‌های ورزش از برگزاری دوره‌های کارورزی و کارآموزی دانشجویان استقبال می‌کنیم.

وی گفت: اگر بتوانیم نخبگان تربیت بدنی را به خوبی شناسایی کنیم، آمادگی جذب این افراد را داریم تا این افراد را با تصمیم‌گیری‌های کلان ورزش آشنا کنیم تا در آینده بتوانند از تصمیم‌سازان ورزش کشور باشند.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha