۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
احتمال ادامه سیر صعودی قیمت بیت کوین تا کانال ۴۷ هزار دلاری + بررسی عوامل فاندامنتال
تحلیل بازار رمز ارزها؛

احتمال ادامه سیر صعودی قیمت بیت کوین تا کانال ۴۷ هزار دلاری + بررسی عوامل فاندامنتال

قیمت بیت کوین علیرغم پیشرفت خوب خود طی هفته های اخیر، از روز دوشنبه دچار ریزشی شدید شده و با اینحال به نظر نمی رسد اصلاح قیمت روزهای اخیر مانع پیشرفت قیمت این رمزارز به سمت اهداف بالاتر شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت بیت کوین علیرغم پیشرفت خوب خود طی هفته های اخیر، از روز دوشنبه دچار ریزشی شدید شد و اکنون بار دیگر فضای ترس بر بازار رمزارزها غلبه کرده است.

در حال حاضر و به لحاظ فاندامنتال، چند مورد مهم بر سر راه چگونگی روند قیمت بیت کوین وجود دارد که مهمترین آنها، جلسه هفته جاری بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا است که باید دید به ویژه تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در خصوص روند اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی به چه شکل خواهد بود.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به فدرال رزرو، به نظر می رسد بزرگترین نهاد اقتصادی آمریکا دستکم تا ماه می سال آینده هیچ گونه افزایش نرخی برای بهره بانکی اعمال نخواهد کرد که این مهمترین فاکتور تعیین کننده در مسیر روند قیمت بازارهای مالی به ویژه رمزارزها است. روز سه شنبه، گزارشی از سوی رسانه های آمریکایی منتشر شد که نشان می دهد نرخ تورم در ایالات متحده به زیر ۳ درصد کاهش یافته و این نکته می تواند آینده خوبی برای بیت کوین در میان مدت رقم بزند.

مورد دیگری که باید آن را مد نظر قرار داد، تصمیم نهایی کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا با مساله صندوق های بیت کوینی (ETF) است که نهایتا باید دید که آیا این صندوق ها وجهه قانونی پیدا می کنند یا خیر.

احتمال ادامه سیر صعودی قیمت بیت کوین تا کانال ۴۷ هزار دلاری + بررسی عوامل فاندامنتال

اما از نگاه تکنیکال، بیت کوین در زمان نگارش این گزارش روی محدوده ۴۴۴۹۰ دلار قرار داشته و مهمترین نقطه حمایت این رمزارز روی ۴۲۹۰۰ دلار قرار دارد. همچنین نقاط مقاومت بعدی نیز به ترتیب روی ارقام ۴۴۵۰۰ دلار، ۲۸۲۴۳ دلار و نهایتا ۵۱ هزار دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha