۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
نحوه تعیین منابع در لایحه بودجه باعث اداره صحیح کشور در سال ۱۴۰۳ می شود
نماینده مردم قم در مجلس:

نحوه تعیین منابع در لایحه بودجه باعث اداره صحیح کشور در سال ۱۴۰۳ می شود

نماینده مردم قم در مجلس از نحوه تعیین منابع و حرکت از سمت منابع به مصارف به عنوان نقاط مثبت لایحه بودجه یاد کرد که در سال ۱۴۰۳ باعث اداره صحیح کشور خواهد شد.

به گزارش بازار، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ قطعا مثل لوایح سال های گذشته ایراداتی دارد اما آنچه بررسی کرده ام و نتیجه حدود ۴ جلسه نیز در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در خدمت نمایندگان دولت و وزرا بودیم نشان می دهد که ایراداتش نسبت به لوایح قبل کمتر شده و این لایحه بهتر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص افزایش مالیات آنچه بررسی کرده ام نشان می دهد دوستان به دلیل اجرای دو قانون، پایه مالیاتی را افزایش داده اند و نرخ مالیات را در برخی موارد حتی کاهش دادند به همین دلیل درآمد مالیاتی را بالا بردند.

وی تصریح کرد: یکی از این مصوبات مربوط به ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه است که در آن شرکت های بزرگ به خصوص شرکت های دولتی از معافیت مالیاتی برخوردار بوده اند که این در برنامه هفتم توسعه حذف شد و حدود ۵۰ همت برای دولت درآمد مالیاتی خواهد داشت. همچنین قانون سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی تصویب شد که درآمد خوبی به همراه خواهد داشت و در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

امیرآبادی یادآور شد: اما مطمئن باشید بنده به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه حتما با افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده مخالفت خواهم کرد و در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت که در سال ۱۴۰۳ قیمت ها افزایش نداشته باشند. ما می خواهیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم و از افرادی مالیات گرفته شود که درآمدهای آنچنانی دارند.

وی افزود: بنده در کمیسیون تلفیق به عنوان نماینده مخالف با این لایحه ثبت نام کرده بودم که دلیل مخالفتم نیز عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان بود که دولت با رئیس مجلس در برنامه هفتم توافق کرده بودند در سال اول ۴۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال سوم نیز ۳۰ درصد اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: روز گذشته در انتهای جلسه کمیسیون تلفیق، نماینده دولت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه رسما از پشت تریبون به نمایندگان اعلام کرد همسان سازی حقوق بازنشستگان را در سال ۱۴۰۳ بر اساس قانون برنامه هفتم اجرایی خواهیم کرد و عدد ۵۰ همت را برای آن در نظر می گیریم که این عامل باعث شد که بنده به عنوان نماینده موافق این لایحه ثبت نام کنم چرا که دغدغه اصلی ام در برنامه هفتم و لایحه بودجه ۱۴۰۳ این مسئله بود ضمن اینکه بر اساس حساب و کتابی که اعضای کمیسیون اجتماعی کرده و عددی که ارائه دادند با این ۵۰ همت و برخی جابه جایی ها در بودجه مشکل همسان سازی حقوق بازنشستگان حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مورد تراز عملیاتی و کسری عملیاتی که دولت از ۴۵۰ همت که برای سال ۱۴۰۲ بود به حدود ۳۰۰ همت کاهش داد که از نقاط مثبت لایحه بودجه است و باعث کاهش تورم و رشد اقتصادی می شود همچنین واقعی بودن بودجه بر مبنای عملکرد و رشد ۱۸ درصدی کل منابع بودجه یک مسئله مهمی است که نشان می دهد دولت از منابع به مصارف رسیده که نقطه قابل توجهی است و هم کارشناسان مرکز پژوهش ها و سایر کارشناسان اقتصادی کشور اظهار کردند که منابع در این لایحه به درستی پیش بینی شده که پیام خوبی برای اداره کشور در سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha