۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها با توجه به تورم ۵۰ درصدی بی عدالتی محض است
نماینده مردم مهریز در مجلس:

افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها با توجه به تورم ۵۰ درصدی بی عدالتی محض است

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: دولت به جای پرداختن به مشکلات اساسی کشور که نیازمند جراحی است صرفا اصلاح شاخ و برگ ها را مدنظر قرار داده است.

به گزارش بازار، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: اگرچه لایحه بودجه یک سری ویژگی های مثبت مانند انطباق با سیاست های کلی نظام و عدالت محوری دارد اما احساس می شود دولت به جای پرداختن به مشکلات اساسی که نیاز به جراحی است به اصلاح شاخ و برگ ها پرداخته است.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره یک این لایحه به فروش اوراق اشاره شده که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است در حالی که انتشار اوراق یعنی کشیدن چک و آینده فروشی اما دولت معتقد بود باید این سیاست متوقف شود. همچنین در تبصره ۳ اختیارات ویژه ای به سازمان برنامه و بودجه برای جابجایی اعتبارات داده شده که این مسئله در آینده امضاهای طلایی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اگرچه ما موافق افزایش پایه های درآمدی کشور از طریق مالیات هستیم اما از طریق افرادی که فرارهای مالیاتی دارند بنابراین مسئولان باید توضیح دهند چند درصد از این افزایش مالیات به فرارهای مالیاتی اختصاص یافته و چند درصد آن از حقوق بگیران اخذ خواهد شد؟

صباغیان اظهار کرد: در این بودجه به واردات خودروهای آمبولانس به شرط نبود تولیدات داخلی اشاره شده اما زمانی که اکثر تولیدات داخلی به سرعت خراب می شوند و بسیاری از تجهیزات پزشکی که دولت از آن ها حمایت می کند کیفیت ندارند چنین تبصره ای جای بحث و بررسی دارد و به یقین این سیاست مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد: دولت همچنین در حوزه آب به جای بستن چاه های غیرمجاز، انتقال آب، مصرف بهینه، دبی چاه ها را کاهش می دهد آن هم از چاه های مجاز و به جای تولید برق، قطعی برق چاه های کشاورزی را مدنظر قرار داد و متاسفانه فریاد کشاورزان در زمانی که محصولاتشان به آب نیاز داشت به جایی نرسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: مدیریت واحد شهری با هدف کوچک سازی دولت باید اجرایی شود تا مصارف دولت کاهش و مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

وی خطاب به مسئولان دولتی افزود: آقایان شما برای شرکت های خصولتی در لایحه بودجه چه کرده اید؟ در حالی که عموما زیان ده هستند و حیات خلوت و محل کسب حقوق های نجومی شده اند بنابراین صرفا شعار دادن دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

صباغیان گفت: همسان سازی حقوق ها به ویژه حقوق بازنشستگان مطالبه اصلی مردم است بنابراین نمی توان از این همسان سازی گذشت ضمن آنکه افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها با وجود تورم ۵۰ درصدی بی عدالتی محض است.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha