۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
حوادث ۴ هزار میلیارد تومان طی یک ماه به مازندران خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران:

حوادث ۴ هزار میلیارد تومان طی یک ماه به مازندران خسارت زد

ساری- محمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: حوادث مختلف از جمله سیلاب ماه گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان به استان خسارت زده است.

حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تغییر رژیم بارش ها و بروز خسارت های ناشی از بارندگی ها و سیلاب در استان گفت: طی ماه گذشته شاهد وقوع سیلاب های مکرر در استان بودیم.

وی با عنوان این که حوادث مختلف طی ماه گذشته به استان خسارت زده است، میزان خسارت را بیش از چهار هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دولت مکلف به جبران خسارت زیرساخت ها است و باید مردم نسبت به بیمه دارایی ها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اظهار اینکه ارتقای ضریب نفوذ بیمه، ریسک را کاهش می دهد، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم و علل طغیان رودخانه ها، تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها است و این مورد را در رودخانه کالی رود شاهد هستیم.

محمدی یادآور شد: متاسفانه تصرف حریم و بستر رودخانه ها در استان از جمله چالش ها است و این مساله از عوامل بروز خسارت در حوادث به شمار می رود.

وی گفت: حریم رودخانه های استان مازندران از هفت هزار کیلومتر به پنج هزار کیلومتر کاهش یافته است و این سبب می شود که رودخانه با سیلاب و طغیان، حریم خود را بازپس گیرد.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha