۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
افزایش مالیات‌ها در بودجه ۱۴۰۳ فشار مضاعفی بر تولیدکنندگان داخلی ایجاد خواهد کرد
نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

افزایش مالیات‌ها در بودجه ۱۴۰۳ فشار مضاعفی بر تولیدکنندگان داخلی ایجاد خواهد کرد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مالیات‌ها در بودجه ۱۴۰۳ گفت: افزایش مالیات‌ها فشار مضاعفی بر تولیدکنندگان داخلی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بازار، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این بودجه از جهات مختلف دارای ایرادات اساسی است که نمی‌توان آن را در مجلس اصلاح کرد و اگر تغییر در آن ایجاد شود باعث دعوا میان دو قوه خواهد شد و دولت مسئولیت اجرای آن را نخواهد پذیرفت بهتر است که لایحه بودجه برای بازبینی به دولت عودت داده شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: درآمدهای غیر واقعی در مقابل هزینه‌های واقعی باعث شده است که فشار سنگینی بر مردم وارد شود افزایش ۵۰ درصدی مالیات و افزایش کمتر از ۲۰ درصد حقوق با توجه به تورم ۴۰ درصدی باعث خواهد شد که نارضایتی در مردم ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه در بودجه سال اینده از احکام برنامه هفتم در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حقوق‌بگیران استفاده نشده است، همچنین در بودجه سال آینده بنگاه‌های تولیدی توان کار نداشته از طرفی قدرت خرید مردم کاهش یافته و نیروی کار به خارج از کشور می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: همچنین افزایش مالیات‌ها پیامدهایی برای تولید ایجاد خواهد کرد، از طرفی بودجه به آفت مزمن و بیماری ناترازی و کسری مواجه است بطور قطع مالیات‌ها تحقق نخواهد یافت و قیمت نفت پیش‌بینی شده نیز محقق نخواهد شد.

موسوی لارگانی گفت: همچنین در خصوص بحث دلار نیز با توجه به تفاوت قیمتی که در بازار وجود دارد، ایجاد فساد خواهد کرد. همچنین در خصوص رتبه‌بندی معلمان و پاداش پایان خدمت آنها منبع کافی دیده نشده است.

وی افزود: همچنین در خصوص ارزش افزوده که در برنامه هفتم رأی نیاورد مجدد دولت آن را در لایحه بودجه آورده است و نیز در خصوص تبصره ۱۸ بحث اشتغال در مناطق روستایی و توجه به مسائل دانش‌بنیان و بودجه استانی مطرح است با کسری بودجه مواجه هستیم، همچنین در بحث هدفمندی یارانه‌ها نسبت به سال قبل رشد ۱۰ درصدی مطرح شده است که با توجه به منابع و مصارف آن تحقق نخواهد یافت.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha