۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۵۰ درصد آب شرب زنجان از سد تهم تامین می‌شود
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۵۰ درصد آب شرب زنجان از سد تهم تامین می‌شود

زنجان- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، به وضعیت سدهای استان این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد سد تهم پر است و ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان از این سد تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل افشاری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت برق زنجان به مدیریت درست آب تاکید کرد و گفت: شهروندان الگوی مصرف آب را مد نظر قرار دهند. 

وی به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از مهرماه سال گذشته تا چهار تیرماه بیش از ۳۶۰ میلی متر بارش در استان ثبت شده است که در مدت مشابه ۴۱۵ میلی متر بوده است. 

مدیرعامل آب منطقه ای زنحان با بیان اینکه این میزان بارش در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش دارد، گفت: همچنین این میزان بارش نسبت به دراز مدت هم ۲۰ درصد افزایش دارد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان گفت: خوشبختانه طی دو سال اخیر میزان بارش‌ها در استان خوب بوده است ولی باید مدیریت مصرف آب مد نظر قرار گیرد.

افشاری به وضعیت سدهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد سد تهم پر است و ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان از این سد تامین می‌شود و سد گلابر ۷۲ درصد پر بوده  بیش از ۱۰ درصد از سال گذشته آب دارد. 

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از سد تالوا پر است، افزود: سد کینه ور س هم در آستانه سرریز شدن است.

مدیرعامل آب منطقه ای زنحان، با بیان اینکه رژیم بارندگی در استان تغییر کرده و بارش‌ها در سال گذشته بیشتر به صورت برف بود ، ابراز داشت: تغییر رژیم بارش برای پر شدن سدها و آب‌های زیر زمینی خوب است.

کد خبر: ۲۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha