۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
گام‌های مهم برای ورود به معاملات فارکس

گام‌های مهم برای ورود به معاملات فارکس

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کند.

به گزارش بازار، فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کند. نحوه ورود و شروع معاملات در این بازار بسیار مهم است، اگر بدون داشتن اطلاعات کافی وارد بازار شوید ممکن است ضرر و زیان زیادی را تجربه کنید؛ بنابراین، بهتر است گام‌های مهم ورود به فارکس را آموزش ببینید.

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کند. نحوه ورود و شروع معاملات در این بازار بسیار مهم است، اگر بدون داشتن اطلاعات کافی وارد بازار شوید ممکن است ضرر و زیان زیادی را تجربه کنید؛ بنابراین، بهتر است گام‌های مهم ورود به فارکس را آموزش ببینید. در این مقاله به بررسی مراحل ورود گام‌به‌گام به فارکس را خواهیم پرداخت.

آشنایی با بازار فارکس

مهم‌ترین مرحله مربوط به شناخت این بازار است. شما باید اصطلاحات رایجی که توسط سایر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد را بیاموزید و با انواع سرمایه‌گذارانی که در فارکس فعالیت می‌کنند، آشنا شوید. حتی باید قوانین بروکری که انتخاب می‌کنید را با دقت مطالعه کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

قبل از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که فعالیت در این بازار ریسک‌های خاص خود را دارد. اگر آمادگی لازم برای پذیرش آن‌ها را ندارید، بهتر است ابتدا شرایط را مهیا کرده و پس از آن کار خود را شروع کنید.

یادگیری تحلیل تکنیکال یا بنیادی

هر فردی باتوجه‌به هدفی که برای خود مشخص کرده، باید یکی از روش‌های تحلیل را انتخاب کند. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید باتوجه‌به اخبار و داده‌های آماری منتشر شده از سوی نهادهای اقتصادی، خرید و فروش‌های خود را انجام دهید، باید به دنبال یادگیری مفاهیم بنیادی باشید؛ اما اگر هدف شما بررسی چارت و شناسایی موقعیت‌های معاملاتی مناسبی است که بتوان در کوتاه‌مدت از بازار سود کسب کنید، تحلیل تکنیکال فارکس گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

تدوین استراتژی معاملاتی و مدیریت سرمایه

پس از اینکه روش مناسب خود را پیدا کردید، باید براساس آن، استراتژی معاملاتی را طراحی کرده و بهترین زمان خرید و فروش را مشخص کنید. در هنگام تدوین پلن خود باید چگونگی ورود، خروج، میزان حد ضرر و قوانین مربوط به مدیریت سرمایه را تعیین کرده باشید تا در زمان معامله اسیر و درگیر احساسات نشوید. به این نکته توجه داشته باشید که برای یک تریدر فارکس هیچ چیز مثل رفتار هیجانی خطرناک نیست.

انتخاب بروکر فارکس

پس از انجام تمام کارهای گفته‌شده، حال زمان آن فرا رسیده تا برای انجام معاملات Real یک بروکر معتبر انتخاب کنید. در هنگام انجام این کار حتما به این موضوع توجه داشته باشید که کارگزار شما برای کاربران ایرانی محدودیتی وضع نکرده باشد؛ زیرا به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، بسیاری از آن‌ها حاضر به ارائه خدمات به ساکنین کشور ما نیستند. پس از آن باید اعتبار، تنوع حساب، روش‌های واریز و برداشت و ... را با دقت بررسی کنید. بهتر است Broker انتخاب شده امکان شارژ ریالی حساب را برای شما فراهم کرده باشد.

ثبت‌نام و افتتاح حساب

پس از انتخاب بروکر باید ثبت‌نام خود را در آن تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز برای تایید حساب را بارگذاری کنید. اوراق درخواستی در کارگزاری‌های فارکس متفاوت است. امکان دارد برخی از آن‌ها درخواست کنند تا تصویر پاسپورت خود را ارائه دهید و تعدادی دیگر کارت ملی را به‌عنوان مدرکی معتبر بپذیرند.

پس از تایید شدن مدارک باید بر اساس میزان سرمایه خود یکی از حساب‌هایی که وجود دارد را انتخاب و اهرم معاملاتی را برای آن مشخص کنید. بهتر است اگر به تازگی قصد شروع فعالیت خود را دارید، این میزان را روی ۳۰ تا ۵۰ تنظیم کنید.

گام‌های مهم برای ورود به معاملات فارکس

آغاز کار در حساب دمو

پس از انتخاب جفت ارز، حال زمان آن فرا رسیده تا به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را در بازار آغاز کنید تا بتوانید نواقص احتمالی استراتژی معاملاتی خود را برطرف کرده و آن را بهبود بخشید. هنگامی که تعداد پیش‌بینی‌های درست شما به سطح دلخواهتان رسید، می‌توانید فعالیت در بازار واقعی را آغاز کنید. به‌طور مثال ممکن است ریسک به ریواردی که برای ورود به معاملات فارکس در نظر گرفته‌اید، ۲ باشد. در این صورت یک استراتژی با ۵۰ درصد موفقیت، شما را به سود می‌رساند.

شارژ حساب کاربری

همانطور که گفتیم، بهتر است بروکری را انتخاب کنید که امکان شارژ ریالی حساب را برای شما فراهم کرده باشد. در غیر این صورت بهتر است مجموعه دیگری را برای انجام معاملات انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. البته روش‌های واریز دیگری مثل استفاده از ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر در این زمینه دانش کافی دارید و به صرافی خوب برای خرید کوین مورد قبول کارگزار فارکس خود دسترسی دارید، برای شارژ حسابتان این راه را انتخاب کنید.

انتخاب جفت ارز

برای شروع معامله باید جفت ارزهایی که مدنظرتان است را مشخص کنید. اگر به‌عنوان یک تازه‌کار وارد این بازار شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم روی تعداد محدودی از نمادها تمرکز کنید؛ زیرا بررسی همه آن‌ها به‌طور همزمان کار دشواری است و امکان دارد میزان خطای شما در تحلیل را افزایش دهد. با گذشت زمان و بیشتر شدن تجربه، تعداد ارزها را افزایش دهید.

شروع ترید در فارکس باتوجه‌به مدیریت ریسک

برای شروع ترید در بازار Real شما باید یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال که در حساب دمو به آن مسلط شده‌اید را انتخاب کرده و بر اساس آن، بررسی نمودارها را برای شناسایی نقاط ورود و خروج مناسب آغاز کنید. به شما توصیه می‌کنیم پس از انجام این کار، برای مدیریت ریسک تنها وارد معاملاتی شوید که میزان ریسک به ریوارد آن‌ها بیشتر از ۱.۵ باشد. چنین استراتژی به شما کمک می‌کند تا میزان سودها افزایش و ضررها کاهش پیدا کند.

گام‌های مهم برای ورود به معاملات فارکس

جمع‌بندی

هر روز بر تعداد افراد و سرمایه‌گذارانی که فارکس را به‌عنوان بازاری برای سرمایه‌گذاری و کسب سود انتخاب می‌کنند، افزوده می‌شود. اگر شما نیز در این دسته افراد قرار دارید و می‌خواهید فعالیتتان را در فارکس آغاز کنید، باید در مورد نحوه ورود به آن اطلاعات کافی کسب کرده تا سرمایه خود را از دست ندهید. در این مقاله، گام‌های ورود بی‌خطر به این بازار را بررسی کردیم تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. قبل از شروع ترید، توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha