۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۷۰ میلیارد ریال برای نصب کنتور هوشمند در کردستان هزینه شد
معاون فروش وخدمات مشترکین برق استان کردستان:

۷۰ میلیارد ریال برای نصب کنتور هوشمند در کردستان هزینه شد

کردستان- خرم، معاون فروش وخدمات مشترکین برق استان کردستان گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۷۰ میلیارد ریال برای نصب کنتورهای هوشمند در این استان هزینه شده است.

هیوا خرم در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) از سال گذشته در این استان آغاز شده است، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری جهش مطلوبی در اجرای این طرح در استان اتفاق افتاده است.

وی  تعداد کنتورهای نصب شده استان در طول سال گذشته را پنج هزار و ۴۷۱ فقره ذکر کرد و  افزود: در سه ماهه امسال  دو هزار دستگاه کنتور هوشمند با صرف هزینه بیش از ۷۰ میلیارد ریال در سطح استان نصب شده است.

معاون فروش وخدمات مشترکین برق استان کردستان اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری یک هزار و ۸۰۰ دستگاه کنتور هوشمند ویژه مشترکان دیماندی  در استان نصب خواهد شد.

خرم  با اشاره به اینکه طرح فهام یکی از پروژه‌های ملی و مهم صنعت توزیع برق و نخستین و زیربنایی‌ترین گام در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت است، گفت: این طرح  در راستای فراهم  کردن بستر اصلاح الگوی مصرف ،امکان اعمال مدیریت بار  توسط بهره‌بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری ،کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض و بهبود وصول مطالبات ،کاهش تلفات غیر فنی و مشخص‌سازی و مانیتورینگ تلفات فنی شبکه توزیع و بهینه کردن هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: اندازه گیری و مدیریت انرژی تحویلی مشترکان ازطریق قرائت ازراه دور وپایش آن بااستفاده از نرمافزارهای واسط بین لوازم اندازهگیری و کارشناسان مربوطه هدف اصلی طرح فهام (فراسامانه هوشمندمدیریت انرژی ) برای تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی به کنتورهای هوشمند است.

کد خبر: ۲۶٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha