۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
چین، آلمان و لهستان؛ در صدر صادرات آهن و فولاد| صادرات آهن و فولاد ایران از ۸ میلیون تن عبور کرد
بازار بررسی می کند؛

چین، آلمان و لهستان؛ در صدر صادرات آهن و فولاد| صادرات آهن و فولاد ایران از ۸ میلیون تن عبور کرد

درحالی که طبق گزارش انجمن فولاد، صادرات آهن و فولاد ایران در هشت ماهه سال جاری از ۸ میلیون تن عبور کرده، در سال ۲۰۲۲ چین و آلمان بیشترین ارزش صادرات جهانی را رقم زده و در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

بازار؛ گروه صنعت: طبق داده های آماری که اخیرا انجمن تولید کنندگان فولاد ایران منتشر کرده مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در هشت ماهه سال جاری، ۷ میلیون و ۵۸ هزار تن بوده که با احتساب صادرات ۱ میلیون و ۹۵ هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از ۸ میلیون تن رسیده است.

رشد ۷.۴ درصدی صادرات محصولات میانی نسبت به سال ۱۴۰۱

در این گزارش همچنین آمده است، صادرات محصولات میانی زنجیره در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۴ درصد افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۲ چین ۱۹ میلیارد دلار سازه و قطعات سازه صادر کرد و در جایگاه اول صادرات قرار گرفت و بعد از آن نیز کشورهای آلمان و لهستان در جایگاه دوم و سوم قرار دارند

از سوی دیگر بر اساس گزارش های منتشر شده جهانی، در سال ۲۰۲۲، چین یکی از کشورهایی بود که دارای بالاترین ارزش صادرات مصالح ساختمانی منتخب آهن و فولاد را رقم زد. در واقع بر اساس داده های منتشر شده، در سال ۲۰۲۲ چین ۱۹ میلیارد دلار سازه و قطعات سازه صادر کرد و در جایگاه اول صادرات قرار گرفت و بعد از آن نیز کشورهای آلمان و لهستان در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

این در حالی است که چین در صدر رتبه بندی جهانی صادر کنندگان مصالح ساختمانی معدنی نیز قرار دارد. به عبارت دیگر در سال ۲۰۲۲، چین بالاترین ارزش صادرات سیمان، بتن، گچ، آسفالت، سنگ و سایر مصالح ساختمانی معدنی را در جهان داشت. ضمن اینکه با فاصله کمی نیز آلمان و ترکیه در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

۱۰ کشور برتر صادر کننده ضایعات آهنی و قراضه در ۲۰۲۲

از سوی دیگر در حوزه صادرات ضایعات آهنی و قراضه آهن ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ با صادرات بیش از ۱۷ میلیون تن بزرگترین صادر کننده این محصولات محسوب می شود. پس از آن نیز انگلستان با اختلاف بسیار زیاد و با صادراتی بالغ بر ۸.۳ میلیون تن در جایگاه دوم صادرات ضایعات آهنی و قراضه قرار گرفت. همچنین این داده های نشان می دهد کشور آلمان با ۷.۷ میلیون تن، هلند با ۶.۵ میلیون تن و فرانسه با حدود ۶.۴ میلیون تن در جایگاه سوم تا پنجم قرار دارند و پس از آن نیز کشورهای ژاپن، کانادا، بلژیک، سریلانکا و چک در رتبه های بعدی صادرات ضایعات آهنی و قراضه جای دارند.

این در حالی است که در مدت نامبرده نیز ترکیه به عنوان بزرگترین وارد کننده ضایعات آهنی و قراضه در سراسر جهان مطرح شد.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha