۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
بیمه ای ها در خوف و رجا
صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

بیمه ای ها در خوف و رجا

صنعت بیمه در این هفته در خوف و رجا به سر خواهد برد زیرا از یک سو با شکستن خط مقاومت می تواند امیدها را زنده کند از سوی دیگر باید هوشیار بود چون احتمال اصلاح عمیق نیز وجود دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: در زندگی عصر نوین، استفاده از وسایل نقلیه و خودروها گسترش یافته است؛ همواره شاهد تردد خودروها و موتورها به صورت شبانه روز در کوچه و خیابان ها هستیم. به علاوه خطر تصادفات، با رشد روزافزون صنایع مختلف در جای جای کشور، انواع بیماری ها و رخ دادن حوادث غیرمترقبه بسیار در هر کوی و برزن، نیاز به صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای روز بشر محسوب می‌شود. با تلاش‌های شرکت‌های بیمه اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. بیمه در طی سال‌ها توانسته‌است خود را به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی در کشور معرفی نماید. به این ترتیب این صنعت با رونق فعالیت های اقتصادی یک جامعه کمک زیادی به توسعه کشورها از جمله ایران داشته است. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در ادامه به گزارشات و تحلیل روند پیش روی صنعت بیمه میپردازیم.


در حال حاضر در محدوده ۹۷ هزار و ۱۰۰ واحد قرار دارد. در محدوده ۹۱ هزار و ۲۰۰ حمایت های چند گانه ای وجود دارد که قیمت در صورت حفظ این محدوده حمایتی و شکست مقاومت مهم ۱۰۰ هزار میتواند در گام اول تا هدف ۱۲۸ هزار صعود کند؛ در غیر اینصورت باید هوشیار باشید، چون ممکن است شاخص صنعت بیمه تا حمایت معتبر ۷۳ هزار و ۵۰۰ اصلاح عمیقی انجام دهد


آخرین اخبار بیمه ای
۱- نقشه راهبردی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه تدوین می‌شود. استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: بیمه مرکزی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده و تمام قد برای اجرایی کردن این مهم در تلاش است. وی ادامه داد: صنعت بیمه راه نوینی را آغاز کرده که امیدوارم با راه اندازی سند باکس بیمه ‌ای و تدوین آئین نامه اینشورتک گامی مؤثر در پیشبرد اهداف توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه برداریم.
۲- بیمه تجارت نو میزبان مدیران حسابرسی صنعت بیمه؛ تیم حسابرسی داخلی بیمه تجارت نو حسابرسی داخلی تخصصی دو رشته بیمه‌ های اتکایی و بیمه‌ های کشتی را در صنعت بیمه انجام داده اند که قرار است فرآیند رسیدگی و چگونگی استفاده از دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های مرتبط با این موضوعات جهت استفاده در صنعت بیمه به سندیکای بیمه گران ایران ارائه شود تا به صورت دستورالعمل در اختیار دیگر شرکت‌های بیمه قرار گیرد.
۳- بدون بیمه رفتن به عراق اشتباه است؛ علی اکبر ترکاشوند رئیس ستاد بیمه اربعین بیمه مرکزی در یک نشست خبری با بیان اینکه مردم بدون بیمه به عراق نروند گفت: ورودی بیمارستان‌های خصوصی عراق ۱۰۰ دلار است و بدون بیمه به سفر اربعین رفتن اشتباه محض است. وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون نفر بدون بیمه وارد عراق شدند و ۲ میلیون نفر از زائران نیز بیمه داشتند.
۴- افزایش ضریب نفوذ بیمه بین مردم؛ بهزادپور با بیان اینکه صنعت بیمه به سمت خصوصی شدن می رود، گفت: انحصار دولت در این صنعت ۱۳ درصد کاهش یافته و این به معنای افزایش ضریب شرکت‌های خصوصی است. رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: به آینده صنعت بیمه در کشور خوشبین هستم و در آینده برنامه‌هایی برای مردمی ‌تر شدن و رشد صنعت بیمه خواهیم داشت.
۵- گزارش نه چندان امیدوارکننده از بین دو نیمه / بیش از چندین برابر سود شرکت‌ها مطالبات داریم؛ امینی گفت: برخی از شرکت های بیمه در هنگام عقد قرارداد با بیمه گذارانی که تعداد پرسنل آنها زیر ۲۰ هزار نفر میباشد، نرخ های غیرفنی ارائه میدهند و با حق بیمه های نامتعارف اقدام به انعقاد قرارداد می‌نمایند. نوروزی گفت: بیشترین چالش ما در بیمه زندگی سازمان‌ ها و شبکه فروش است که به نوعی در حال چرخش است در واقع اگر در سایر رشته‌ ها گردش پرتفوی داریم در این رشته شاهد گردش شبکه فروش هستیم! کشاورز گفت: در مورد آمار شش ماهه چند نگرانی وجود دارد؛ اول پیشی گرفتن رشد خسارت نسبت به رشد حق بیمه‌هاست؛ در حالی که طبق آمار ارائه ‌شده تعداد خسارت‌ ها کاهش و مبلغ خسارت ‌ها افزایش پیدا کرده است.
۶- افزایش دوبرابری سود شش ماهه اول سال جاری بیمه دی؛ شرکت بیمه دی در شش ماهه نخست سال جاری توانست با تکیه بر تخصص، دانش و حرفه‌ای گری نسبت به مدت کل سال گذشته، افزایش سود بیش از دوبرابری را تجربه کند. محمد عبدالعظیمی، مدیرمالی بیمه دی در این باره اظهار کرد: بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده EPS در پایان این دوره ۱۰۰ تومان و سود ناخالص مبلغ ۸۰۷ میلیارد تومان بیش از دوبرابر کل سال گذشته محقق گردیده است.
۷- افزایش سرمایه بیمه سینا در مسیر تحقق؛ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا گفت: افزایش سرمایه بیمه سینا از اولویت‌های ما است تا توان پذیرش ریسک و سهم از بازار این شرکت را بالا ببریم. مدیر شرکت بیمه سینا اظهار داشت: در شرایط فعلی بازار بیمه اهمیت افزایش سرمایه بیمه سینا برای جذب پرتفوی‌های بزرگتر و افزایش سهم بیمه سینا از بازار به عنوان یک اولویت توسط شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا در حال پیگیری است. بیمه سینا امسال افزایش فروش فوق العاده ای را داشته است.
 


تحلیل تکنیکال شاخص بیمه

پس از اینکه شاخص در محدوده ۹۱ هزار و ۲۰۰ حمایت شد ۶ درصد رشد کرد و در حال حاضر در محدوده ۹۷ هزار و ۱۰۰ واحد قرار دارد. در محدوده ۹۱ هزار و ۲۰۰ حمایت های چند گانه ای وجود دارد که قیمت در صورت حفظ این محدوده حمایتی و شکست مقاومت مهم ۱۰۰ هزار میتواند در گام اول تا هدف ۱۲۸ هزار صعود کند؛ در غیر اینصورت باید هوشیار باشید، چون ممکن است شاخص صنعت بیمه تا حمایت معتبر ۷۳ هزار و ۵۰۰ اصلاح عمیقی انجام دهد و در آن جا به کف سازی بپردازد اگر چه اوسیلاتور آر اس آی نیز مقاومت شکسته که نشانه مثبتی برای روند صعودی شاخص دارد.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha