۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
اعتصاب کسبه اردن در حمایت از غزه و برای فشار به دولت

اعتصاب کسبه اردن در حمایت از غزه و برای فشار به دولت

کسبه اردن روز دوشنبه برای اعلام حمایت از غزه و به منظور فشار به دولت کشورشان اعتصاب کردند و بسیاری از دانش‌آموزان این کشور به مدرسه نرفتند.

به گزارش بازار، بسیاری از مردم اردن، امروز (دوشنبه)، به منظور اثرگذاری بر روند جنگ غزه فراخوانی جهان برای اعتصاب سراسری را اجابت کردند.

گروهی از فعالان در نقاط مختلفی از جهان اخیرا فراخوانی با هشتگ «اعتصاب برای غزه» (StrikeForGaza#) را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند تا اولا حمایت خود را از نوار غزه اعلام کنند و ثانیا دولت‌هایشان را وادار نمایند برای توقف جنگ در غزه دست به کار شوند.

خبرنگار «آناتولی» در اردن می‌گوید بسیاری از کسبه در پایتخت اردن -امان- و استان «اربد» در شمال این کشور به این فراخوان پاسخ مثبت داده‌اند و مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و کاغذهایی رو کرکره‌های مغازه خود چسبانده‌اند که نشان می‌دهد این اعتصاب در حمایت از غزه انجام شده است.

آناتولی می‌گوید کاهش آمدوشد در شهر و کاهش تعداد دانش‌آموزانی که قرار بود امروز به مدرسه بروند، خود بیانگر پاسخ مثبت اردنی‌ها به این فراخوان است.

از سوی دیگر هشتگ «الاضراب-الشامل» (اعتصاب سراسری) در شبکه اجتماعی «ایکس» جزء هشتگ‌هایی بوده است که در اردن ترند شده است.

این فراخوان بعد از آن اجرا شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه‌ درخواست آتش‌بس فوری در نوار غزه ناکام ماند.

این قطعنامه علی‌رغم موافقت ۱۳ عضو شورای امنیت از مجموع ۱۵ عضو شورای امنیت، با وتوی آمریکا و رای ممتنع انگلیس رد شد.

اعتصاب کسبه اردن در حمایت از غزه و برای فشار به دولت

کد خبر: ۲۶۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha