۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
گیربکس صنعتی چه کاربردهایی دارد ؟

گیربکس صنعتی چه کاربردهایی دارد ؟

گیربکس صنعتی ، یکی از برجسته ترین ابزارها و وسایل های صنعتی در بیشتر کارگاه ها و کارخانه های دنیا میباشد.

بازار: گیربکس صنعتی ، یکی از برجسته ترین ابزارها و وسایل های صنعتی در بیشتر کارگاه ها و کارخانه های دنیا میباشد . در اصل گیربکس ها وظیفه ی دریافت انرژی الکتریکی و تبدیل آن به انرژی مکانیکی و حرکتی را دارند . که البته با توجه به طیف گسترده ای از فعالیت و صنایع وجود دارد ، گیربکس های مختلفی نیز تولید میشوند تا بتوانند نیاز تمام صنایع و فعالیت ها را رفع کنند .

همانطور که از اسم این گیربکس ها مشخص است ، اصلی ترین کاربرد آنها در صنایع خلاصه میشود و به همین دلیل بسیاری از قطعات و ویژگی های مقاومت نسبتا بیشتری را دارند تا بتوانند در شرایط سخت کاری صنایع به خوبی فعالیت کنند . این دستگاه ها در دو حالت کلی افزاینده و کاهنده طراحی و تولید میشوند که مدل کاهنده سرعت را کاهش داده و گشتاور بیشتری تولید میکند و همچنین افزاینده در مقابل سرعت بیشتری تولید کرده و مقدار گشتاور خروجی کمتر است.

گیربکس صنعتی چه کاربردهایی دارد ؟

انواع گیربکس صنعتی :

برای نام بردن انواع گیربکس های صنعتی میتوان به گیربکس خورشیدی ، گیربکس حلزونی ، گیربکس شافت مستقیم ، گیربکس آویز و دور متغیر اشاره کرد . که هر کدام از آنها مختص و مناسب محدوده ی خاصی از فعالیت ها و صنایع میباشند . به عنوان مثال گیربکس خورشیدی به دلیل اینکه حالت کاهنده دارد ( البته که میزان گشتاور نسبتا زیادی را میتواند تولید کند ) بیشتر در حوزه هایی استفاده میشود که میزان گشتاور از سرعت مهم تر است . اما گیربکس حلزونی از آن دسته گیربکس ها است که تقریبا در نود درصد فعالیت و صنایع مورد استفاده قرار میگیرد . وجود ویژگی هایی مانند توانایی در تغییر جهت جریان انرژی ( ۹۰ درجه ) ، غیرقابل بازگشت پذیری ، تولید سروصدای کم و … باعث محبوبیت این مدل شده است .

در خرید گیربکس صنعتی باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

  1. محیطی که دستگاه در آن نصب میشود : ویژگی های محیطی مانند میزان رطوبت ، تشعشعات موجود در محیط ، میزان گرد و خاکی که وجود دارد همواره بر روی نوع پوسته و برخی قطعات داخلی دستگاه تاثیرگذار هستند .
  2. توان و سرعتی که از دستگاه انتظار دارید : در همه ی صنایع و فعالیت هایی یک حداقل یا حداکثری وجود دارد که با توجه به آن میتوان محدوده ی نوع و توانایی را محاسبه کرد .
  3. میزان فضایی که برای نصب دستگاه وجود دارد : این ویژگی هم بر روی سایز دستگاه تاثیر دارد و هم بر روی نحوه نصب دستگاه به عنوان مثال در برخی محیط ها آنقدر فضا محدود است که هم باید گیربکس سایز کوچک تهیه شود و هم باید به صورت عمودی نصب شود .
  4. نوع جریان برقی که استفاده میشود .
  5. میزان باری که قرار است به دستگاه تحمیل شود : با توجه به محدوده حداقل و حداکثر خروجی دستگاه میتوان این ویژگی را نیز مشخص کرد که رابطه مستقیم با نسبت دنده ها دارد .

گیربکس صنعتی چه کاربردهایی دارد ؟

تولید کننده های گیربکس صنعتی :

شرکت های بزرگی مانند ایلماز ، STM ، بونفیلیولی و …. در زمینه تولید گیربکس صنعتی فعالیت دارند اما یکی از برند قدیمی و معروف جهانی شرکت گیربکس SEW میباشد . این شرکت چندین سال است که در زمینه تولید گیربکس و ابزارهای فرعی آن فعالیت داشته است و بعد از چندین سال حالا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی دنیا به حساب می آید . SEW در کشورهای بزرگ مانند آمریکا ، انگلیس و .. دارای کارخانه تولید یا اسمبلینگ میباشد و در سایر کشورها دفاتر نمایندگی و فروش رسمی دارد و به همین دلیل در همه ی جهان مشتریان به خصوص خود را دارد.

از گیربکس صنعتی sew در زمینه های زیر استفاده میشود :

  1. بالابرها
  2. صنایع مادر (مانند نفت ، گاز و پتروشیمی )
  3. صنایع فولاد پتولید ذوب آهن
  4. و …

البته که کاربردها و استفاده های بیشتری از این دستگاه ها میشود اما مهمترین آنها این چند گزینه ای بوده که به آن اشاره کردیم . گیربکس صنعتی sew ، در چندین مدل گیربکس آویز ، کرانویل پینیون ، شافت مستقیم و … تولید میشوند .

در جهت خرید گیربکس صنعتی sew میتوانید به سایت فروشگاه متحد مراجعه کرده و با استفاده از راه های تماس ایجاد شده با این مجموعه در تماس بوده و بهترین و مناسب ترین مدل گیربکس را برای فعالیت خود تهیه نمایید .

کد خبر: ۲۶۱٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha