۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
حداقل سرمایه‌ صندوق ضمانت صادرات باید به ۲ میلیارد دلار افزایش یابد
وزیر صمت:

حداقل سرمایه‌ صندوق ضمانت صادرات باید به ۲ میلیارد دلار افزایش یابد

وزیر صمت با بیان اینکه زمزمه‌های انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد، گفت: از جمله مشکلات صندوق ضمانت صادرات، کم بودن سرمایه آن است، حداقل سرمایه این صندوق باید به حدود ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی امروز در پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهار داشت‌: بازار باید جذاب باشد و وقتی بازار جذاب نباشد تولید هم جذاب نمی‌شود و کمیت تامین تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در نتیجه ناترازی ایجاد می‌شود و به دنبال آن تورم حاصل می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: امر نظارت و رقابت در بازار کنترل‌گر است، بازار یک سری نیروی درونی دارد که دیده نمی‌شود، اما کنترل‌گر است. گاهی به خاطر بعضی انحصارها باید نظارت انجام شود، البته تا آنجا که امکان دارد باید انحصار از بین برود و رقابت ایجاد کرد.

علی آبادی اظهار داشت: صادرات بسیار مهم است و وزارت صمت نیز بر تولید دانش بنیان صادرات‌محور تاکید دارد، زیرا اگر تجارت و صنعت دست به دست هم دهند فضایی به وجود می‌آورند که اقتصاد کشور رونق می‌یابد.

وی با بیان اینکه تحولات دانش در دنیا بسیار سریع در حال وقوع است، گفت: هنوز به درک سریع انقلاب صنعتی چهارم دست نیافته‌ایم که زمزمه‌های انقلاب صنعتی پنجم به گوش می‌رسد.

وزیر صمت اظهار داشت: از جمله مشکلات صندوق ضمانت صادرات کم بودن سرمایه آن بود. الان هم مقدار سرمایه آن ناچیز است و حداقل سرمایه این صندوق باید به حدود ۲ میلیارد دلار افزایش یابد یعنی باید حدود ۱۰ برابر اضافه شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم در تلاش هستیم از ظرفیت‌های پژوهشی به نفع خودمان استفاده کنیم و لذا تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان را به شرکت‌های بزرگ پیوند دهیم.

علی‌آبادی اظهار داشت: از نظر من صندوق ضمانت صادرات وسیله‌ای برای تامین امنیت تجارت است و برای حمایت از تجارت فقط بیمه کردن آن کافی نیست، بلکه صندوق ضمانت صادرات باید با کشورهای هدف ارتباط بگیرد.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات باید در ارتباط با صندوق‌های ضمانت سایر کشورها تعرفه را بهتر کند و با توجه به مشکلاتی که دشمن به وجود آورده است، راه‌هایی را برای توسعه تجارت پیدا کند، لذا وقتی صندوق ضمانت صادرات قدرتمند عمل خواهد کرد که با صندوق‌های ضمانت کشورهای هدف ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha