۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند از خروج ۳۰ میلیون دلاری ارز جلوگیری می کند
مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند:

تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند از خروج ۳۰ میلیون دلاری ارز جلوگیری می کند

اراک- مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند از خروج ۳۰ میلیون دلاری ارز جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین رمضان‌پور پیش از ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح طرح تولید نرمال هگزان که از سوی  رئیس‌جمهور و به‌ صورت ویدئوکنفرانس به‌طور رسمی افتتاح شد، اظهار داشت: این پروژه با استفاده از خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل متخصصان و کارشناسان پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند بدون صرف سرمایه گذاری اولیه و صرفا با خلاقیت و تغییر در فرآیندهای عملیاتی ایجاد شده است.

وی افزود: این پروژه با استفاده از ظرفیت های خالی از آذر ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و مقرر بود که تا پایان شهریور ماه امسال به تولید کامل برسد که هم اکنون با توجه به ابتکار عمل کارشناسان پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند این پروژه به طور کامل در سرویس عملیاتی قرار گرفته و روزانه ۱۹۰ هزار لیتر و معادل ۵۰ هزار تُن نرمال هگزان را در سال را در مدار تولید خواهیم داشت.

رمضان پور عنوان داشت: این محصول مورد نیاز صنایع پتروشیمی و صنایع غذایی است و یکی از محصولات وارداتی به کشور بود که مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشت که خوشبختانه هم اکنون با راه اندازی این پالایشگاه از خروج این سرمایه جلوگیری می شود.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند گفت: از دیگر دستاوردهای این پالایشگاه می توانیم به صرفه جویی ۴۵ میلیون دلاری که بر اثر افزایش حداقل ۵۰۰ هزار لیتر بنزین پاک و با ارزش در چرخه تولید پالایشگاه به تولید پالایشگاه اضافه کرده نام ببریم که عامل اصلی کاهش آلاینده های زیست محیطی درون بنزین می شود و سبب بهینه سازی واحدهای عملیاتی شده است.

وی بیان داشت: دستاورد دیگر این پروژه افزایش روحیه خودباوری در همکاران بوده که سبب شده پروژه های مهم دیگری نیز تعریف شود و در سال جاری این پروژه ها به ثمر بنشیند.

کد خبر: ۲۶٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha