۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
سازمان ثبت اسناد مکلف به اختصاص شناسه ملی به مدارس غیردولتی جهت افتتاح حساب شد
با موافقت نمایندگان؛

سازمان ثبت اسناد مکلف به اختصاص شناسه ملی به مدارس غیردولتی جهت افتتاح حساب شد

نمایندگان مجلس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف به اختصاص شناسه ملی به مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اعم از حقیقی و حقوقی جهت افتتاح حساب کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ماده (۱۰) این طرح با ۱۶۸ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده (۱۰) این طرح؛ متن زیر به ابتدای ماده (۱۷) قانون، الحاق می‌شود: «به منظور دریافت وجوه درآمدی موضوع این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است به تمامی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اعم از حقیقی و حقوقی، شناسه ملی جهت افتتاح حساب به نام مدرسه یا مرکز اختصاص دهد و تمامی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مکلفند تمام وجوه دریافتی و درآمدی موضوع قانون را به این حساب واریز نمایند و متخلفین از این امر به مجازات درجه ۷ محکوم می‌شوند.»

همچنین نمایندگان به دلیل ابهاماتی که در ماده (۹) این طرح وجود داشت آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

بر اساس ماده ۹ ارجاعی؛ در ماده (۱۵) بعد از عبارت «شرایط منطقه‌ای» عبارت «و رتبه‌بندی سالانه مدارس» اضافه می‌شود و در انتهای ماده عبارت «اعلام عمومی و اجراء می‌شود» جایگزین عبارت «قابل اجراء است» می‌شود و یک تبصره به شرح زیر به ماده (۱۵) قانون الحاق می¬شود:

تبصره- سقف شهریه فوق برنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی نباید در هیچ حالتی از پنجاه درصد (۵۰%) شهریه مصوب (برنامه درسی رسمی) بیشتر باشد. دریافت شهریه بالاتر از این مبلغ، در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی محسوب می‌شود. شورای عالی آموزش و پرورش مکلف است ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، مصادیق فوق برنامه را تعیین و ابلاغ نماید.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha