۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
اعتبارات دولتی حوزه تعلیم کودکان در اختیار سازمان ملی تربیت کودک قرار گرفت
با موافقت نمایندگان؛

اعتبارات دولتی حوزه تعلیم کودکان در اختیار سازمان ملی تربیت کودک قرار گرفت

نمایندگان مجلس کلیه اعتبارات و امکانات دولتی حوزه تعلیم و تربیت کودکان را در اختیار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار دادند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ۱۷۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه با مفاد ماده (۲) طرح مذکور موافقت کردند.

بر اساس ماده ۲ طرح مذکور؛ ارائه به تدوین محتوا، تعیین شاخص‌های آموزشی، پرورشی، زیستی، بهداشتی و استانداردهای فضا و تجهیزات، شایستگی‌های منابع انسانی، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان و یا هر عنوان دیگری که مسؤولیت مراقبت، رشد پرورش و آموزش و تربیت کودکان بدو تولد تا شش سال تمام را عهده دار هستند با رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) می‌باشد.

کلیه اعتبارات و امکانات دولتی مربوط به تعلیم و تربیت کودکان بدو تولد تا شش سال تمام که در اختیار سازمان بهزیستی کل کشور و سایر دستگاه‌ها قرار گرفته است، در اختیار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار می‌گیرد.

با تصویب این قانون، قانون واگذاری مهدهای کودک و مراکز خدمات اجتماعی به انجمن ملی حمایت کودکان و سازمان ملی رفاه خانواده مصوب ١٣٤٩/١٠/٧ لغو می‌شود و جزء (۱) ماده (٢٦) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ حذف می‌گردد و عبارت «مهدهای کودک» نیز از بند (ج) ماده (۱) قانئون تشکیل وزارت رفاه اجتماعی مصوب ۱/۵/۱۳۵۳ و جزء «۸»بند «پ» ماده (۵۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰/۱۱/۱۳۹۵ حذف می‌شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha