۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
منابع با ثبات به بازار سرمایه با صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی وارد می‌شود
نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار:

منابع با ثبات به بازار سرمایه با صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی وارد می‌شود

نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی افزون بر ایجاد یک فضای سرمایه‌گذاری بلندمدت برای نیروی کار در سطح کشور، امکان ورود منابع با ثبات به بازار سرمایه را فراهم می‌آورند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا ناصرپور نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با آغاز پذیره نویسی اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی، اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی با توجه به ظرفیت ماده یک قانون بازار اوراق بهادارجمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، این صندوق‌ها امکاناتی را فراهم می‌کنند تا کارفرما امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت را برای نیروی انسانی خود با توجه به طرح‌های تشویقی در نظر گیرد.

او افزود: این صندوق‌ها افزون بر ایجاد یک فضای سرمایه‌گذاری بلند مدت برای نیروی کار در سطح کشور، امکان ورود منابع با ثبات به داخل بازار سرمایه را فراهم می‌آورند.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: در شهریور امسال برای تعدادی مجوز موافقت اصولی تاسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی صادر شد و امروز نیز شاهد اخذ اولین مجوز پذیره نویسی یکی از این صندوق‌ها بودیم، این نهاد مالی بعد از اتمام فرآیند مجوز پذیره نویسی فعالیت خود را می‌تواند آغاز کند.

ساختار صندوق بازنشستگی تکمیلی
ناصرپور بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی از چند ساختار صندوق‌های سهامی، صندوق در صندوق و... برخوردارند، برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی این امکان فراهم شده تا در کلاس‌های دیگر دارایی غیر سهم نیز بتوانند سرمایه‌گذاری کنند لذا مدیران صندوق‌ها می‌توانند اقداماتی را به منظور کنترل ریسک انجام دهند.

او بیان کرد: این صندوق‌ها نیز همانند سایر صندوق‌های موضوع قانون بازار اوراق بهادار و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و افزون بر ارائه گزارشات و صورت‌های مالی دوره ای به سازمان باید گزارشات ماهانه و وضعیت پرتفوی خود را به صورت شفاف در سایت منتشر کنند.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها به طور شفاف از میزان خالص ارزش روز واحد سرمایه‌گذاری و وضعیت پرتفو نیز مطلع خواهند شد.

ناصر پور تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی از آنجایی که در قالب سهامی هستند دارای تضمین سود نبوده اما با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بلند مدت است، در صورت عملکرد مثبت مدیراین صندوق‌ها بازدهی مثبتی را ثبت خواهند کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۵ موافقت اصولی صادر شده است، صندوق کارگزاری مفید اولین صندوقی است که پذیره نویسی‌ آنصورت گرفت مابقی صندوق‌ها نیز در حال طی کردن فرآیند تاسیس هستند.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی برای دریافت مجوز فعالیت حداقل باید تعداد واحدهای یک و دو ۵۰۰ نفر و حداقل سرمایه آن می‌بایست ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha