۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
سهم قابل توجه «کریدور» از نشست رییسی – پوتین در مسکو
سفیر ایران در مسکو عنوان کرد

سهم قابل توجه «کریدور» از نشست رییسی – پوتین در مسکو

سفیر ایران در مسکو با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مسکو گفت: شتاب بخشی به همکاری دو کشور در کریدور شمال–جنوب و رفع موانع فرارو، سهم قابل توجهی در نشست هیات‌های بلندپایه دو کشور داشت.

به گزارش بازار، کاظم جلالی شامگاه یکشنبه در نشستی با استاندار گیلان و فعالان اقتصادی این استان که در راستای توسعه دیپلماسی بین استانی به روسیه سفر کرده‌اند، افزود: وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل روسیه در این نشست، گزارش‌هایی درباره آخرین وضعیت کریدور شمال – جنوب به روسای جمهوری ارائه کردند که با تأکید روسای جمهوری دو کشور بر شتاب بخشی به روندها همراه بود.

در این نشست که در سالن تشریفات سفارت ایران در مسکو برگزار شد، ‌ جلالی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت راه‌آهن رشت‌ - آستارا به عنوان حلقه مفقوده مسیر ریلی غربی کریدور شمال – جنوب با همکاری طرف‌های ایرانی و روس در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و در سال ۲۰۲۷ میلادی به پایان خواهد رسید.

سفیر ایران در روسیه در ادامه، نقش ایجاد رسانه و شبکه‌ تلویزیونی به زبان روسی را در ایجاد شناخت مردم و بازرگانان روسیه را مهم توصیف و تصریح کرد: همه ظرفیت‌های ایران را نمی‌توان با سخنرانی و رفت‌وآمد گروه‌های تجاری به جهان از جمله کشور روسیه معرفی کرد.

وی یادآور شد: شبکه‌های تلویزیونی به زبان‌های مختلف در سال‌های گذشته در کشورمان راه‌اندازی شده است اما شبکه به زبان روسی، مغفول مانده است.
جلالی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان و پیوندهای تاریخی این استان با برخی مناطق روسیه از جمله آستراخان، رفع مشکلات موجود از جمله موانع گمرکی را در جهش مبادلات تجاری

میان ایران و روسیه مؤثر دانست.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha