۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
برنامه عربستان برای خرید یک چهارم فرودگاه لندن

برنامه عربستان برای خرید یک چهارم فرودگاه لندن

عربستان سعودی بیست و پنج درصد از سهام فرودگاه پایتخت انگلیس را خریداری می‌کند که پرترددترین فرودگاه اروپاست.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی ویون هند در گزارشی به برنامه فروش یک چهارم از سهام فرودگاه بین المللی هیترو لندن پرداخت که عربستان سعودی خریدار آن است.

عربستان سعودی در آستانه تصاحب دست کم ۲۵ درصد از سهام بزرگ‌ترین فرودگاه انگلیس قرار دارد. این کشور نفت خیز قرار است فرودگاه هیترو را در اختیار خود بگیرد. سهامداران در آستانه پذیرش پیشنهاد عربستان سعودی هستند. ماه گذشته صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی، قراردادی برای خرید ۲۵ درصد از سهام شرکت مادر فرودگاه مذکور را منعقد کرد که یک اسپانیایی به نام فِرو ویال است. پیشنهاد ۲.۵ میلیارد دلاری برای خرید این سهام مطرح شده است. درصورت نهایی شدن این قرارداد، عربستان سعودی در کنار سازمان سرمایه گذاری قطر، مالک بخشی مهم از شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا می‌شود. قطر بیست درصد سهام فرودگاه هیترو را در مالکیت خود دارد.

سرمایه گذاری عربستان سعودی در این بخش درحالی انجام می‌شود که علاقه سرمایه گذاری حوزه غرب آسیا به دارایی‌ها در انگلیس بیشتر شده است. هم اکنون، قطر و چین و سنگاپور صاحبان بقیه سهام فرودگاه هیترو هستند. صندوق‌های بازنشستگی منطقه کِبِک کانادا و استرالی از دیگر سهامداران فرودگاه هیترو هستند.

ارزش کل سهام فرودگاه هیترو، ده میلیارد و سیصد میلیون دلار است.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha