۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
جنگ غزه به تعطیلی ۴۰ فروشگاه معروف‌ترین شرکت پوشاک صهیونیست‌ها منجر شد

جنگ غزه به تعطیلی ۴۰ فروشگاه معروف‌ترین شرکت پوشاک صهیونیست‌ها منجر شد

شرکت پوشاک «کسترو» رژیم صهیونیستی که در چند کشور دیگر هم شعبه دارد، اعلام کرد به دلیل خسارتی که فروش شرکت از جنگ غزه متحمل شده ۳۰ تا ۴۰ فروشگاه خود را تعطیل می‌کند.

به گزارش بازار، شرکت‌های رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی و سپس تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه با بحران گسترده‌ای مواجه هستند.

وبگاه اقتصادی «کالکالیست» رژیم صهیونیستی( Calcalist ) اعلام کرد که شرکت زنجیره‌ای مُد معروف کسترو بین ۳۰ تا ۴۰ فروشگاه خود را در نتیجه کاهش فعالیت که از زمان آغاز جنگ بدتر شده است، تعطیل خواهد کرد.

از ابتدای جنگ غزه شرکت کسترو ۳۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرده یا به مرخصی فرستاده است و انتظار می‌رود که حداقل تا یک ماه دیگر تصمیمی برای بازگرداندن آنها به سر کار نداشته است. کسترو، یک شرکت پوشاک رژیم صهیونیستی است که در بورس اوراق بهادار تل آویو هم فعالیت می‌کند. این شرکت شامل ۱۸۰ فروشگاه است و دارای دفتر مرکزی در فلسطین اشغالی، آلمان، روسیه، سوئیس، تایلند و اوکراین است. فروش این شرکت در سال مالی ۲۰۰۶ تقریباً به ۵۳۳ میلیون شیکل رسید.

شرکت کسترو با وقوع جنگ غزه فروش بالقوه‌ای به ارزش ۷۹ میلیون شکل را از دست داد و درآمد آن از هفتم اکتبر تا ۱۵ نوامبر ۴۰ درصد کاهش یافت. بیشترین کاهش در ماه اکتبر در فروشگاه‌های پوشاک و لوازم آرایشی شرکت ثبت شده است. در ابتدای ماه اکتبر، فروشگاه‌های این شرکت در برخی نقاط سرزمین‌های اشغالی تعطیل شد و در حال حاضر بیشتر فروشگاه‌ها به جز آنهایی که در همجواری غزه و شمال سرزمین‌های اشغالی نزدیک مرز با لبنان بودند، باز هستند.

حالا این شرکت تصمیم گرفته است ده‌ها فروشگاه دیگر را به عنوان بخشی از فرآیند کارایی برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۴ تعطیل کنند. کسترو در گزارش‌های سه ماهه سوم خود گفت که این فرآیند از طریق بررسی دقیق فعالیت‌های فروشگاه‌ها و نتایج مالی آنها انجام خواهد شد و تلاش خواهد کرد تا شرایط اجاره فروشگاه‌ها را بهبود بخشد و فروشگاه‌های بی سود را ببندد.

کسترو سه ماهه سوم سال جاری میلادی را با افزایش ۵.۵ درصدی درآمد به ۴۵۴ میلیون شکل و افزایش ۱۵۳ درصدی سود خالص به ۱۲.۷ میلیون شکل پایان داد و با وجود افزایش فروش، سودآوری کلی شرکت ۵۷.۸ درصد در مقایسه با ۵۸.۳ درصد در سه ماهه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

بخش پوشاک رژیم صهیونیستی یکی از صنایعی است که از ابتدای جنگ بیش‌ترین آسیب را دیده است. شرکت‌های صهیونیستی متخصص در زمینه مد حدود ۳۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کردند.

کد خبر: ۲۶۰٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha