۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
شعبه های سیار بانک سینا در خدمت محرومان
دربرگیری همه مناطق ایران با ایده های بانک سینا 

شعبه های سیار بانک سینا در خدمت محرومان

بانک سینا با عملیاتی کردن ایده های خلاقانه خود در سال جاری به دنبال ایجاد خدمت برای سلایق و اقشار مختلف است و در راستای مسئولیت اجتماعی شعب سیار را برای بردن بانک به مناطق محروم فعال کرده است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بانک سینا از ابتدای سال در راستای استراتژی سرزمین هوشمند خود چهار برگ برنده در صنعت بانکداری رو کرده که دربرگیری مشتریان خود را نه تنها در قالب توجه به اقشار و کسب و کارها بیشتر کرده بلکه در راستای مسئولیت اجتماعی با راه اندازی شعب سیار قرار است بانک را به مناطق محروم ببرد.
این دومین اقدام قابل تامل بانک سینا در حوزه بانکداری اجتماعی است که دریکی از ۴ مسیر اصلی نقشه تحولی بانک در سال جاری عملیاتی کرده است.
غلامرضا فتحعلی مدیر عامل بانک سینا در جمع خبرنگار و در روز خبرنگار وعده داده بود در چارچوب استراتژی جدید تدوین شده بانک و فراهم ساختن زیر ساخت های لازم در سال ۱۴۰۲ در خطوط چهارگانه «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد» و در بستر فضای دیجیتال تحول در بانک سینا ایجاد کند.
بعد از سیمارت که اطلاعات آن را می توانید اینجا بخوانید و راه اندازی سامانه سیپات برای ارائه خدمات و تسهیلات به محرومان با همکاری نهادهای حمایتی (به عنوان نخستین مرحله از بانکداری اجتماعی) اکنون با راه اندازی بانک سیار سعی دارد تا بانک سینا را در مناطق محروم و دور افتاده برده و برای مردم محروم خدمات بانکداری را بی آنکه برای افتتاح حساب و یا برخی عملیات بانکی به شهر بروند و کیلومترها راه طی کنند و هزینه بپردازند.

عملا یک شعبه بانک سینا با این ابتکار به جای این که مردم را متمایل به مراجعه به بانک کند، بانک را به خدمت کسانی برده که معمولا از اینترنت محروم هستند و یا توان استفاده از سیبانک و همراه بانک سینا را ندارند


شعب سیار به گفته مدیراعامل این بانک از این جهت راه اندازی شده اند تا با اعزام آنها به مناطق کم بهره مند و نقاطی که در دسترسی به اینترنت دچار محدودیت هستند، خدمات بانکی ارائه بدهد.
بر اساس آنچه در خبر روابط عمومی از مراسم رونمایی بازارگاه سیمارت، سامانه سیپات، شعب سیار و شعب پرتابل بانک سینا در هم‌اندیشی سراسری مدیران بانک سینا و در مشهد مقدس مخابره کرده است، شعبه سیار بانک سینا خودروی مجهز به تجهیزات بانکداری الکترونیک شامل کش‌لس و خودپرداز بوده و همچنین در داخل آن یک باجه برای انجام امور بانکی در نظر گرفته شده است. لذا عملا یک شعبه بانک سینا با این ابتکار به جای این که مردم را متمایل به مراجعه به بانک کند، بانک را به خدمت کسانی برده که معمولا از اینترنت محروم هستند و یا توان استفاده از سیبانک و همراه بانک سینا را ندارند.

این اقدام از این جهت قابل تامل است که بانک سینا به عنوان یکی از بانک های خدمت رسان به مناطق محروم در کنار بنیاد مستضعفان همواره ماموریت های زیادی برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده است.
تسهیلات ویژه محرومیت زدایی و همکاری های مشترک با بنیاد علوی باعث شده تا بسیاری از ساکنان مناطق محروم از تسهیلات برای ایجاد اشتغال بهره ببرند.
گفتنی است از دیگر خدمات جدید بانک سینا در سال جاری می توان از شعبه پرتابل نام برد که با فراهم آوردن زیرساخت ها عملا یک کیف مجهز به سامانه بانکداری متمرکز بانکی است که امکان ارائه خدمات بانکی و صدور کارت در محل را برای مشتریان فراهم آورده است.
تنوع بخشی در خدمات و توجه به اقشار مختلف از دیگر خدمات جدید این بانک است و افراد در مجتمع های مسکونی می توانند حساب مشترک شارژ خود را فعال کرده و از خدمات ویژه آن بهره ببرند، در همین حال امکان ارایه خدمات به صندوق‌های خانگی و صندوق‌های مساجد نیز فراهم شده که نشان می دهد این بانک به دنبال محصولات نوآورانه و خاص برای طیف های متنوع مشتریان است.

شعبه های سیار بانک سینا در خدمت محرومان


مدیرعامل بانک سینا در اینباره می گوید: براساس راهبرد توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی بانک، «سرزمین هوشمند سینا» به عنوان اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلّاقانه، به نحوی طراحی شده است که تأمین‌کننده نیازها و سلائق گروه‌های مشتریان باشد.
فتحعلی گفته: بانک سینا با گرایش به سمت بانکداری دیجیتال، با در نظر گرفتن ذائقه و انتظارات مشتریان و با استفاده از ابزارهای جدید، به دنبال اجرای مدل جدید کسب‌وکار بانکداری مبتنی بر تکنولوژی روز است.
مدیرعامل بانک سینا ایجاد فرایندهای ساختاریافته در حوزه فناوری را ضروری می داند و معتقد است: برای پیشرو بودن در نظام بانکی، باید از ساختاری بهره برد که منجر به طراحی محصولات جدید شود و تمام کانال‌ها و فرایندها به سمت دیجیتالی شدن پیش روند.
او همچنین نه فقط به دنبال گسترش جامعه هدف بانکی برای بانک سینا است که تلاش دارد تا مشتریان خود را بیش از گذشته حفظ و تکریم کند از این رو خبر از راه‌اندازی «باشگاه مشتریان بانک سینا» از چند روز دیگر داده و گفته است: وجود فعالیت چندین ساله بانک در حوزه بانکداری، متأسفانه در بحث باشگاه مشتریان کم‌فروغ بودیم و توجه ویژه به حوزه باشگاه مشتریان و بالابردن سطح وفاداری مشتریان نداشتیم.
به گفته فتحعلی، باشگاه مشتریان بانک سینا از ابتدا دی‌ماه در دسترس گروه‌های مشتریان خواهد بود. او امیدوار است از این طریق بتوانند به صورت متمرکز، مداوم و دامنه‌دار ارتباط خوب و منطقی با مشتریان داشته باشند تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه‌ آن‌ها را نسبت به بانک بسنجند و در فرآیند شخصی‌سازی محصولات و خدمات بانک سینا، به نحوی شایسته و مطلوب عمل کنند!

کد خبر: ۲۶۰٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha