۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
عراق شایعات درباره قاچاق دینار به کشورهای همسایه را تکذیب کرد

عراق شایعات درباره قاچاق دینار به کشورهای همسایه را تکذیب کرد

بانک مرکزی عراق ضمن تکذیب شایعات درباره ناپدید شدن مقادیر زیادی ارز داخلی این کشور به کشورهای همسایه گفت که این بانک حق قانونی برای پیگرد کسانی که به دنبال آسیب رساندن به منافع اقتصادی هستند، دارد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی عراق ناپدید شدن مقادیر زیادی ارز داخلی این کشور را تکذیب کرد.

بانک مرکزی عراق با بیان اینکه اتهامات ادعایی مبنی بر مفقود شدن مقادیر زیادی ارز عراقی و قاچاق آن به برخی کشورهای همسایه صحت ندارد، تاکید کرد: «مقادیر ارز عراق بر اساس نیاز اقتصاد عراق و با استانداردهای سختگیرانه چاپ می‌شود».

این بانک تاکید کرد: انتشار اوراق موسوم به اعمار (نسخه اول) که به طور کامل فروخته شد، بر اساس نیاز وزارت دارایی و آنچه در قانون بودجه کل کشور پیش بینی شده بوده است.

در این بیانیه آمده است بانک مرکزی عراق تنها موسسه در عراق است که حساب‌ها و فرآیندهای کاری آن از چهار طرف حسابرسی می‌شود: دفتر نظارت مالی، یک شرکت حسابرسی بین‌المللی، کمیته حسابرسان خارجی و اداره حسابرسی داخلی.

این بانک تاکید کرد که ایراد اتهامات بدون ارائه هیچ مدرکی برای تایید آن، نیات اتهام‌زنان را زیر سوال می‌برد، زیرا هدفشان آسیب رساندن به منافع اقتصادی کشور عراق است و بانک مرکزی عراق حق قانونی را برای پیگرد قانونی هر کسی که چنین اتهامی را ترویج می کند، برای خود محفوظ نگاه می‌دارد.

عراق طی یکی دو سال اخیر با کاهش ارزش پول ملی خود در برابر ارزهای خارجی مواجه بوده است که در همین راستا تلاش کرده تا جایی که امکان دارد در مبادلات خارجی خود با کشورهای منطقه و شرق آسیا از ارزهای محلی استفاده کند.

کد خبر: ۲۶۰٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha