۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
شرکت های فولادی در دام شرکت های صوری نیافتند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

شرکت های فولادی در دام شرکت های صوری نیافتند

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از شرکت فولادی استان خواست تا در دام شرکت های صوری نیافتند زیرا زمانی دولت می‌تواند استرداد مالیات داشته باشد که بتواند مالیات دریافت کند.

به گزارش بازار، محمد کلامی در نود و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از پرونده‌های فولادی داریم که گرفتار این شرکت‌ها شده‌اند که در این حالت نه ما و نه شرکت ها کاری از دستمان برنمی آید.

نایب رئیس اتاق تبریز نیز گفت: در موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات شرکت‌های فولادی استان، متاسفانه علیرغم اینکه شرکت‌های حوزه فولادی، مالیات ارزش افزوده خود را پرداخت کرده‌اند، اما استرداد این ارزش افزوده تعیین تکلیف نشده است.

رئیس انجمن فولاد آذربایجان شرقی نیز گفت: بحث ارزش افزوده در شرکت‌های فولادی به ویژه با افزایش تولید بسیار مهم است و حتی این رقم گاهی از سود شرکت‌ها نیز بیشتر می‌شود.

نوید نواده اباذر تعلل در رسیدگی و مشکلات پذیرش گواهی شرکت‌ها برای استرداد مالیات ارزش افزوده را از جمله مشکلات مرتبط با این حوزه عنوان کرد.

مدیر کل صمت آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه بخش فولاد از جایگاه و رتبه ویژه‌ای در اقتصاد کشور برخوردار است، بر لزوم تسریع در انجام فرایندهای مرتبط به این حوزه تاکید کرد.

محمد جعفر عظمایی با بیان اینکه بازگشت ارز بخش فولاد به صورت نیمایی است، افزود: برای ادامه فعالیت و تداوم گردش مالی این بخش، باید به‌ نحوی برنامه‌ریزی شود که فرایندها کارآفرینی شده و بازگشت ارزش افزوده تسریع شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به‌وجود برخی مشکلات در مورد استرداد ارز حاصل از صادرات گفت: در سال ۱۳۹۸، میزان استرداد ارز ۵۱ میلیارد ریال بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۵۶۳ میلیارد ریال رسید و در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ این مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال است.

عیسی اروج‌زاده با اشاره به اهمیت استرداد ارز حاصل از صادرات گفت: در این راستا کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده که بازخورد مثبتی داشته است و در حال حاضر چندین پرونده در آن در دست بررسی است.

وی همچنین بر لزوم ثبت اطلاعات و صحت‌سنجی در سامانه مؤدیان مالیاتی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده است، تاکید کرد.

وی افزود: کار با این سامانه نیازمند آموزش است و تاکنون چندین بار چه در اتاق تبریز و چه در سایر نهادها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص سامانه مودیان مالیاتی کرده‌ایم، اما چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

کد خبر: ۲۶۰٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha