۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
هیچکدام از نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران:

هیچکدام از نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: نیروگاه‌های حرارتی استان تهران(طرشت، بعثت، ری، شهدای پاکدشت و پرند) به هیچ عنوان از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده نمی‌کنند.

به گزارش بازار، یعقوب روحی در حاشیه جلسه هماهنگی تولید نیروگاه‌های استان تهران، شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش آلودگی هوای شهر تهران در پی مصرف سوخت مازوت را قویاً تکذیب و افزود: در هیچ یک از نیروگاه‌های خصوصی و دولتی استان از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در نیروگاه طرشت بیش از ۳۰ سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود و مخازن آن در همان زمان جمع‌آوری شده است. در نیروگاه بعثت نیز بیش از ۱۰ سال است که مخزن مازوت آن پلمپ شده است و این دو نیروگاه با گاز طبیعی در حال تولید برق مورد نیاز مشترکان هستند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران با اشاره به اینکه نیروگاه‌های شهدای پاکدشت(دماوند) و پرند به دلیل سیکل‌ترکیبی بودن اساسا امکان مصرف مازوت را ندارند، ادامه داد: طراحی واحدهای تولید برق نیروگاه ری نیز به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نمی‌تواند از سوخت مازوت برای تولید انرژی استفاده کند.

روحی در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد تا تمامی دستگاه‌های نظارتی و مسئولان ذیربط بتوانند بدون هماهنگی قبلی و بصورت سرزده از شرایط بهره‌برداری نیروگاه‌ها بازدید و از صحت موضوعات یاد شده اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: ۲۶۰٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha