۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
خدمت بیشتر و بهتر نهادها به محرومان با سیپات سینا| تحول در تسهیلات دهی به محرومان در بانک سینا
خدمات سریع و راحت برای همه اقشار جامعه در بانک سینا

خدمت بیشتر و بهتر نهادها به محرومان با سیپات سینا| تحول در تسهیلات دهی به محرومان در بانک سینا

بانک سینا امسال با تنوع در خدمات بانکداری دیجیتال، جامعه مخاطب اش را به شدت افزایش داده و حتی سامانه سیپات را برای تسهیلات و خدمات بانکی به محرومان با همکاری سازمان های حمایتی راه اندازی کرده است.

بازار، گروه بانک و بیمه: بانک سینا از ابتدای سال جاری گام های بلندی را در جهت ماموریت تعریف شده در تراز جهانی برداشته است. این بانک با راه اندازی سر زمین هوشمند و با استفاده از پلتفرم های مختلف از جمله سیبانک، سیپات، سیمارت و شعب سیار اکنون تقریبا تمام نیازهای مالی افراد حقیقی و حقوقی و همه اقشار از فعالان کسب و کار تا مدیران ساختمان ها، از اقشار متول تا محرومان نیازمند به حمایت های اجتماعی را در بستر بانکداری الکترونیک فراهم کرده و در عین حال از مسئولیت اجتماعی در پوشش اقشار محروم در مناطق محروم نیز غافل نشده و به نوعی پرچمدار توسعه بانکداری اسلامی و الکترونیکی است.
هوشمندی بانک سینا در فراگیری جامعه مخاطب و توسعه زیر ساخت های بانکداری الکترونیک در این بانک نه تنها هزینه های پولی این بانک را کاهش می دهد و آثار آن در گزارش های مالی اش نمود خواهد داشت بلکه تنوع بخشی به خدمات بانکی و ارائه خدمات حرفه ای و تخصصیی به فراگیری جامعه مخاطب اش در جای جای ایران نیز منجر می شود. به پیش بینی می شود که سینا به زودی از بقیه بانک ها به ویزه در حوزه دربرگیری مخاطبان پیشی بگیرد.
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا در این باره معتقد است: بر اساس راهبرد توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی بانک، «سرزمین هوشمند سینا» به عنوان اکوسیستمی از محصولات نوآورانه و خلّاقانه، به نحوی طراحی شده است که تأمین‌کننده نیازها و سلائق گروه‌های مشتریان باشد.
دو راهبرد اصلی «توسعه خطوط کسب‌وکار» و «توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی» عملا باعث شده تا این بانک به یک اسمارت بانک بدل شود که خدمات خود را از خطوط چهارگانه کسب‌وکار بانک شامل «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خرد» دنبال کرده و به طور حتم با ادامه این روند سهم خود را در صنعت بانکداری کشور افزایش خواهد داد.
به علاوه اقدام سریع در تنوع بخشی محصولات بانکداری دیجیتال این بانک را پیشرو بانک ها خواهد کرد و در حوزه پرداخت با وجود رقابت های سنگین و مواجه با توسعه شرکت های فناوری در عملیات مالی و پولی، فین تک ها ریسک کمتری خواهد داشت.


سیپاد خدمات سریع وکم دردسر بانکی به محرومان
اما این تمام ماجرا نیست زیرا بانک سینا در راستای مسئولیت های اجتماعی ارائه بهتر به اقشار آسیب پذیر و دهک های مورد نیاز حمایت در سطح جامعه را نیز در دستور کار قرار داده و به عنوان پایلوت با همکاری بنیاد علوی برای ارائه خدمات مناسب‌تر و پرداخت تسهیلات به گروه‌های هدف بنیاد مستضعفان در مناطق کم‌برخوردار اقدام به ایجاد سامانه سیپات کرده است
این سامانه در جوار حرم مطهر امام رئوف در شهرمقدس مشهدو با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، وحید خاوئی، مدیرعامل بنیاد علوی، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا و محمدجواد دانش، معاون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی صندوق توسعه ملی در ۶ آبان به بهره‌برداری رسید.
غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا در این باره می گیود: سامانه سیپات برای ارائه خدمات بانکداری آنلاین جهت مخاطبان وام‌های حمایتی بنیاد علوی طراحی شده و در قالب این سامانه، سرعت اعطای تسهیلات این گروه از مخاطبان بدون حضور در شعب بانک سینا سرعت می‌گیرد
سیپات، سامانه حامی هوشمند سینا، سامانه‌ای ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروه‌های مشتریان معرفی‌شده از سوی سازمان‌های حمایتی است که فاز نخست آن با همکاری بنیاد علوی به بهره‌برداری رسیده است. پیش از این، اعطای وام‌های حمایتی و اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردار بنیاد علوی که از سوی بانک سینا پرداخت می‌شد، با دشواری‌های زیادی برای مشتریان همراه بوده است مانند اینکه متقاضیان باید مسافت زیادی را برای انجام برخی امور تا نزدیک‌ترین شعبه بانک طی می‌کردند یا آن‌که همکاران بانک سینا برای احراز هویت و افتتاح حساب برای این گروه، باید به این مناطق مراجعه می‌کردند تا فرآیند تسهیلات طی شود.
در سامانه سیپات، این امکان فراهم شده است که اطلاعات جامعه مخاطب بنیاد علوی به صورت سیستمی و مکانیزه بر روی این سامانه ثبت شده و سپس متقاضیان بنا بر انتخاب خود، برای دریافت تسهیلات به کانال غیرحضوری و در شرایط خاص به کانال حضوری بانک هدایت شوند. به منظور ارائه خدمات به متقاضیان دریافت تسهیلات به روش حضوری، نسبت به ارائه خدمات بانکداری پرتابل در محل متقاضیان، ارسال شعب سیار یا هدایت مشتری به سمت نزدیک‌ترین شعبه اقدام خواهد شد

کد خبر: ۲۶۰٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha