۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
اسامی نیروگاه‌های مازوت سوز
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد

اسامی نیروگاه‌های مازوت سوز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۱۶ نیروگاه برق ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند.

به گزارش بازار، مهدی پیرهادی در صد و نود و نهمین جلسه شورا گفت: مصرف مازوت در کشور رو به افزایش است و از ۱۶ نیروگاه ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند.

وی افزود: اسامی و تناژ مصرف مازوت این ۱۴ نیروگاه موجود است که در سال ۱۴۰۱ مازوت سوزی کرده اند.

عضو شورای شهر تهران گفت: نیروگاه‌های ایرانشهر، منتظر قائم، شهید رجایی، رامین، شهید سلیمی، منتظری، سهند، تبریز، زرند، بندرعباس، توس، شهید مفتح، شازند و بیستون از نیروگاه‌هایی هستند که مازوت سوزی داشته اند.

مهدی پیرهادی افزود: در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم آمده وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده از سوخت مازوت به کار نگرفته و سوخت بنزین، نفت سفید و گازوئیل استاندارد کافی را ندارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت نیرو مکلف به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است که هنوز به نحو شایسته محقق نشده، یادآور شد: بنده از قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های نظارتی درخواست دارم که موضوع را پیگیری و نتایج را اعلام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه از سال قبل عبور کرده‌ایم و اتفاقات سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ مربوط نیست، گفت: نیروگاه منتظر قائم و شهید رجایی در استان تهران نیستند و باید منصفانه قضاوت و اعلام نظر کنیم.

مهدی چمران افزود: در سال گذشته اگر مازوت سوزی صورت گرفته یا نگرفته، گذشته است و امروز ادعا می‌کنند که مازوت سوزی نمی‌کنند و ما باید تحقیق کنیم که مازوت سوزی انجام می‌شود یا خیر؟

رئیس شورا افزود: بنده تحقیقاتی داشتم و وزارت نفت اعلام کرد که مازوت سوزی در تهران انجام نمی‌شود. چرا بر گذشته اصرار می‌کنیم؟ باید از نیروگاه منتظر قائم بازدید کنیم؛ اگر مازوت سوزی انجام شد، آنوقت پیگیری حقوقی و قضایی برای مجازات خاطیان را انجام می‌دهیم.

مهدی چمران تأکید کرد: اگر در نیروگاه‌های نزدیک استان تهران و البرز مازوت سوزی می‌شود، معرفی شوند. باید مستقیم بگوییم که در تهران و البرز، کجا مازوت مصرف می‌شود؟

کد خبر: ۲۶۰٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha