۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
افزایش حجم بازار پتروشیمی جهان به بالای هزار میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲
گلوب نیوز وایر خبر داد؛

افزایش حجم بازار پتروشیمی جهان به بالای هزار میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲

نشریه «گلوب نیوز وایر» کانادا با انتشار گزارشی از افزایش تخمینی حجم بازار پتروشیمی جهان به بالای هزار میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشریه «گلوب نیوز وایر» کانادا با انتشار گزارشی از افزایش تخمینی حجم بازار پتروشیمی جهان به بالای هزار میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده در این نشریه کانادایی، حجم بازار جهانی پتروشیمی تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۶۱۵.۶۵ میلیارد دلار برآورد شده و این در حالیست که این حجم تا سال ۲۰۳۲ به بیش از ۱۰۴۱ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

در گزارش مذکور، همچنین اعلام شده که منطقه آسیا - پاسیفیک ۵۲ درصد از بازار تولید محصولات پتروشیمی جهان را به خود تخصیص داده که ناشی از صنعتی تر شدن کشورهای آسیایی و توسعه فناوری های مرتبط با تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه است.

لازم به ذکر است صنایع پتروشیمی از مهمترین صنایع روز جهان محسوب شده و در بسیاری از محصولبات استراتژیک و پر مصرف جهان همچون پلاستیک، الیاف مصنوعی، لاستیک، رنگ، مواد شوینده، کود، حلال از آنها استفاده می شود.

طی سال ۲۰۲۳، بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی جهان همچون شِل و اکسون موبیل آمریکا سرمایه گذاری های کلانی در تاسیس و راه اندازی واحدهای جدید تولید محصولات پتروشیمی انجام داده اند.

بر اساس آخرین آمار موجود، دو شرکت نفتی یاد شده به تنهایی بیش از دو میلیارد دلار برای توسعه واحدهای پتروشیمی خود در سال ۲۰۲۳ هزینه کرده اند و پیش بینی می شود این رقم طی سال های افزایشی چشمگیر پیدا کند.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha