۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
۲ طرح پتروشیمی در ماهشهر به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

۲ طرح پتروشیمی در ماهشهر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دو طرح پتروشیمی در ماهشهر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی پس از بازدید از چند طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال «رشد تولید و مهار تورم» به‌زودی واحد اتیلن اکساید پتروشیمی مارون و پتروشیمی نخل آسماری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: واحد اتیلن اکساید پتروشیمی مارون هم‌اکنون با بیش از ۹۹ درصد پیشرفت و با بهره‌گیری از توان سازندگان داخلی آماده بهره‌برداری است که پیش‌بینی می‌شود دهه مبارک فجر امسال به‌طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از تولید آزمایشی واحد گلیسیرین دارویی پتروناد آسیا خبر داد و گفت: با تولید این محصول بخش عمده‌ای از نیازهای دارویی تأمین و کشور از واردات این محصول بی‌نیاز خواهد شد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: باید با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی طرح‌های نیمه‌تمام، مراحل ساخت و بهره‌برداری خود را انجام دهند و مجریان طرح‌ها برای ورود به مدار تولید برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در سفر عملیاتی سه روز (۱۴ تا ۱۶ آذر ماه) از طرح‌های پتروشیمی اسلام‌آباد، دهلران، واحد تولیدکننده انواع کاتالیست‌های فرآیندهای پلیمری و مواد شیمیایی در شهرستان خرم‌آباد و نیز مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید کرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha