۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
نیروگاه‌های داخل کلان‌شهرها مازوت مصرف نمی‌کنند
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تولید شرکت برق حرارتی:

نیروگاه‌های داخل کلان‌شهرها مازوت مصرف نمی‌کنند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: هیچ یک از نیروگاه‌های داخل کلان‌شهرهای کشور از ابتدای سال تاکنون از مازوت استفاده نکرده‌اند.

به گزارش بازار، ساناز جعفرزاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر ذرات معلق معضل جدی آلایندگی هوا در همه کلان‌شهرهای کشور است، اظهار کرد: بر اساس ترازنامه انرژی ۸۰ درصد ذرات معلق تولید شده در کشور مربوط به بخش حمل‌ونقل است.

وی سهم بخش نیروگاهی در تولید ذرات معلق را بالغ بر هفت درصد دانست و ادامه داد: بر اساس گزارش "سیاهه انتشار" سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص سهم منابع ثابت و متحرک در آلایندگی هوا نیز مشخص شده که در شهر تهران سهم منابع متحرک در آلودگی هوا ۵۹ درصد، در تبریز ۵۷ درصد، در اهواز ۷۲ و در اراک ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: با اینکه از ابتدای سال تاکنون در هیچ یک از نیروگاه‌های داخل کلان‌شهرهای کشور از سوخت مازوت استفاده نشده است؛ ولی شاهد آلودگی شدید هوای شهرهایی همچون تهران، اصفهان و اراک هستیم.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: بنابراین نباید از دلایل اصلی آلایندگی هوا غافل شویم؛ چرا که عدم شناسایی درست بخش‌های اثرگذار اصلی در این حوزه موجب اتخاذ راهکارهایی برای برون رفع از این وضعیت خواهد شد که اثرگذاری مناسبی نخواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha