۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
درخواست مسکو و ریاض از اعضای اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه نفت

درخواست مسکو و ریاض از اعضای اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه نفت

عربستان و روسیه از همه اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس خواستند تا به اقدام جمعی برای کاهش عرضه نفت بپیوندند.

به گزارش بازار، عربستان سعودی و روسیه از همه اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) خواستند به اقدام جمعی برای کاهش عرضه نفت به نفع اقتصاد جهانی بپیوندند.

ساعاتی پس از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به ریاض و دیدار با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، کاخ کرملین بیانیه‌ای مشترک درباره گفت‌وگوی دو طرف را منتشر کرد.

شماری از کشورهای عضو اوپک‌پلاس پس از سی‌وششمین نشست وزارتی این ائتلاف از طریق ویدیوکنفرانس از مجموع کاهش عرضه داوطلبانه اضافه در مجموع به مقدار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه خبر دادند.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است که در زمینه انرژی، دو طرف از همکاری نزدیک بین خود و تلاش‌های موفق اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس برای تقویت ثبات بازارهای جهانی نفت قدردانی کردند.

در این بیانیه اشاره شده است که روسیه و عربستان بر اهمیت تداوم این همکاری‌ها و لزوم پیوستن همه اعضای اوپک‌پلاس به اقدام جمعی برای کاهش عرضه، به‌نحوی که منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را تأمین و از رشد اقتصاد جهانی حمایت کند، تأکید کردند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهوری روسیه در این دیدار بر لزوم پایبندی اعضای اوپک‌پلاس به توافق کاهش عرضه تأکید کردند.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha