۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
دعوت برای سرمایه گذاری در طرح‌های نیمه تمام حوزه معدن
سرپرست وزارت صنعت مطرح کرد

دعوت برای سرمایه گذاری در طرح‌های نیمه تمام حوزه معدن

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش خصوصی دعوت کرد تا در طرح‌های نیمه تمام حوزه معدن سرمایه گذاری کند و از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در حوزه صنعت و معدن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسین مدرس خیابانی با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد در حوزه صنعت، گفت: از این میزان ۳ هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد تکمیل شده است.
وی افزود: همان گونه که در پویش تولید و تداوم امید اعلام شد ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ هر هفته به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند برای ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

مدرس خیابانی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی طرح‌هایی که دولت قادر به تکمیل آن‌ها نیست استفاده شود.

وی گفت: بخش خصوصی توانمندی داریم که سال گذشته ۴۲ میلیارد دلار صادرات داشت و ۴۳ میلیارد دلار هم کالاهای اساسی و مواد اولیه به کشور وارد کرد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بدین ترتیب بخش خصوصی ما قدرت آن را دارد که با مشارکت و با واگذاری طرح‌ها به آن‌ها این طرح‌ها را راه اندازی کند و به بهره برداری برساند.

مدرس خیابانی گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور داریم که از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ معدن غیر فعال است و می‌توانیم با اختیاراتی که شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها داده است بخشی از این معادن را فعال کنیم.

وی افزود: با فعال سازی این معادن و دیگر طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت می‌توانیم با اشتغالزایی تأثیر آن را در زندگی روزمره مردم ببینیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فشار حداکثری تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا گفت: برغم عجز و ناتوانی بسیاری از کشورها، در جمهوری اسلامی ایران از توسعه کشور غفلت نشده است و هر هفته شاهد بهره برداری از طرح‌های صنعتی هستیم.

کد خبر: ۲۶٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha