۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
از نظر قیمت قادر به رقابت با شرکت های فولادی چینی نیستیم
فعال صنعت فولاد در گفتگو با بازار:

از نظر قیمت قادر به رقابت با شرکت های فولادی چینی نیستیم

مهدی پور فعال صنعت فولاد با بیان اینکه از نظر قیمتی قادر به رقابت با چینی ها نیستیم گفت: هزینه های تولید چین بسیار پایین تر از هزینه های روزمره ما تولید کنندگان داخلی است و لذا رقابت را سخت کرده است.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی که بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد در عرصه تولید فولاد ایران دهمین تولید کننده در جهان است، فعالان این صنعت معتقدند برای حفظ این جایگاه و حتی ارتقای آن بایستی یکسری حمایت ها صورت بگیرد. به نحوی که به عنوان مثال مشکل محدودیت انرژی این صنعت حل شود و حمایت های لازم در جهت دسترسی به بازارهای جهانی نیز مهیا گردد.

فولادی ها با سرمایه خود روی پا هستند

محمد مهدی پور مدیرعامل یک شرکت فولادی که عمدتا در حوزه تولید فولادهای عملیات حرارتی است و به عبارتی تامین کننده سبد کامل اهن آلات صنعتی و ساختمان هستند، معتقد است اگر فعالان این صنعت حمایت شوند بهتر می توان عمل کنیم و فعالیت را توسعه بدهیم.

این فعال صنعت به خبرنگار بازار می گوید: به عبارت بهتر در واقع در این بخش ما به حمایت های مالی نیاز داریم و اگر دولت بتواند تسهیلات بدهد می توانیم تولیدات را گسترش بدهیم. با این وجود فعلا خبری از تسهیلات نیست و غالبا تولید کننده ها با سرمایه های خود روی پا هستند. در حالی که هرچقدر سرمایه در این صنعت بیاید باز هم کم است؛ یعنی این صنعت به قدری گسترده است که هر چقدر سرمایه به آن تزریق شود باز هم جا دارد.

مهدی پور همچنین با اشاره به چالش هایی همچون برق، گاز و سخت شدن تامین مواد اولیه، در خصوص میزان رشد صنعت از منظر بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا می گوید: خوشبختانه از نظر تکنولوژی در این صنعت نسبت به سال های قبل خیلی خوب پیشرفت کرده ایم و مهندسین ماهر و با تجربه بسیاری در کشور داریم که با علم و دانش بالایی هستند. با این وجود برای حفظ این مهندسین متالوژی و نیروهای متخصص که همچون تکنولوژی نیاز صنعت هستند، باید حمایت هایی از ما صورت بگیرد تا از نظر مالی آنها را تامین کنیم و اجازه ندهیم چنین سرمایه هایی به دلیل مسائل مالی از کشور بروند.

وی همچنین در خصوص رقابت در بازار داخلی فولاد نیز می گوید: ما معتقدیم که سالم کار کردن بهترین ترفند برای داشتن سهم بیشتر از بازار است. در واقع بار با کیفیت بالا و با قیمت مناسب و همچنین عمل کردن به موقع به تعهدات خود، عاملی است که مشتریان را حفظ می کند و کمک می کند در بازار بمانیم.

فعال صنعت فولاد: از نظر قیمتی نمی توان با کشور چین رقابت کرد چرا که هزینه های تولید چین بسیار پایین تر از هزینه های روزمره ما تولید کنندگان داخلی است

این فعال صنعت فولاد همچنین در خصوص آنچه می توان برای آینده این صنعت متصور شد می گوید: صنعت اگر حمایت شود رو به پیشرفت است. خوشبختانه الان در حوزه صنعت هر نوع کالایی را می توانیم تولید داشته باشیم به طوری که ابزارها و قطعاتی در کشور تولید می شود که نیازها را رفع می کند اما از نظر قیمتی نمی توان با کشور چین رقابت کرد. در واقع الان فولادی های چینی در بازار هستند و برفرض وقتی تولید کننده داخلی قطعه ای با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می کند نمونه چینی آن به نرخ ۸ هزار تومان در بازار موجود است که این ها باعث شکست خوردن صنعت ما می شود.

وی همچنین در خصوص عوامل موثر بر تفاوت قیمت فولاد چینی ها و فولاد ایران می گوید: این تفاوت قیمتی به دلیل هزینه ها است؛ یعنی هزینه های تولید چین بسیار پایین تر از هزینه های روزمره ما تولید کنندگان داخلی است.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha