۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
فروش خودرو در چین افزایش یافت

فروش خودرو در چین افزایش یافت

با وجود تشدید جنگ قیمتی میان خودروسازان، فروش خودروهای چینی در ماه نوامبر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، داده‌های صنعت خودروسازی نشان می‌دهد در حالی که خودروسازان برای دستیابی به اهداف فروش، جنگ قیمتی را ایجاد و تشدید کرده‌اند، فروش خودروهای سواری چین در نوامبر ۲۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و رشدی سریع‌تر از ماه قبل را ثبت کرده است.

داده‌های انجمن خودروهای سواری چین نشان می‌دهد که فروش خودرو در بازار این کشور در ماه گذشته به ۲۰۱ میلیون دستگاه رسیده است. فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی هم نسبت به سال قبل ۳۹.۸ درصد رشد کرد و از رشد ۳۷.۵ درصدی در اکتبر فراتر رفت. در مجموع این خودروها ۴۰ درصد از کل فروش خودرو در بازار چین را به خود اختصاص داده اند.

این انجمن همچنین پیش بینی کرد که فروش خودروهای سواری چین در سال ۲۰۲۲ به ۲۲.۲ میلیون دستگاه خواهد رسید که افزایشی ۳ درصدی نسبت به امسال را نشان می‌دهد. حتی اگر صادرات خودرو به روسیه تداوم پیدا کند این رشد فروش به ۵ درصد نیز خواهد رسید.

بر اساس داده‌های این انجمن، صادرات خودروهای برقی چینی که در داخل ایالات متحده تولید شده اند در نوامبر به ۱۶ هزار ۹۲۸ دستگاه رسید که ۶۱.۱ درصد نسبت به اکتبر کاهش داشته است. به طور کلی مجموع صادرات خودروهای سواری چین از اکتبر تا نوامبر ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha