۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
رونمایی از سند چشم‌انداز چاپ، به‌زودی
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران خبر داد

رونمایی از سند چشم‌انداز چاپ، به‌زودی

ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: سند چشم انداز صنعت چاپ که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است به زودی رونمایی می شود.

به گزارش بازار، احمد ابوالحسنی امروز (شنبه) در نشست خبری سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته اظهار داشت: تدوین این سند از ۲ سال گذشته آغاز شد و اکنون به نتیجه رسیده است.

این مقام صنفی عنوان‌کرد: این سند به رشد بخش های مختلف از جمله ماشین آلات و صادرات این صنعت منجر خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با بیان اینکه ۸۵ درصد ماشین آلات صنعت چاپ و ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است، گفت: ماشین های تکمیلی چاپ در کشورمان تولید می شود.

وی ادامه‌داد: صنعتگران این حوزه در حوزه صادرات به دلیل نبود مشوق های صادراتی با مشکلاتی روبه‌رو هستند که از سوی وزارت صمت پیگیری می‌شود.

ابوالحسنی یادآوری‌کرد: چاپ و بسته بندی پیش از این زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما با توجه به اینکه اکنون ۸۵ درصد بحث چاپ صنعتی است زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

حضور ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه
وی با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه در متراژ ۴۵ هزار متر مربع، گفت: متراژ نمایشگاه امسال حدود ۳۰ درصد رشد یافته است و ۴۵۶ شرکت داخلی و ٧۴ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران افزود: در این دوره از نمایشگاه شرکت کنندگانی از کشورهای چین، ایتالیا و آلمان حضور دارند. در این نمایشگاه در کنار عرضه جدیدترین و نوین ترین دستگاههای چاپ، دستگاه های بسته بندی، دستگاه ها و تجهیزات کدگذاری و دستگاه های پلمپ صادراتی، روش های نوین بسته بندی کالاها برای جذب مخاطبان و بازارهای صادراتی را نیز ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه ماشین‌آلات صنعت چاپ بسیار سنگین و دارای قطعات و بخش های بسیاری است و نمی‌توان آن را در مدت کوتاهی سرهم کرد اما با این وجود در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد زیادی از آنها خواهیم بود.

این مقام صنفی بیان داشت: در حاشیه این نمایشگاه یک همایش علمی و چندین کارگاه تخصصی در زمینه های مختلف صنعت چاپ و بسته بندی و نقش و جایگاه مهم آن در توسعه صنعتی و صادراتی کشور برگزار خواهد شد.

مدیر برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته گفت: این رویداد فرصت مناسب و ارزشمندی است تا شرکت‌های فعال این حوزه جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض بازدید متخصصان قرار دهند و از طرفی با در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضا و نیز پیشرفت این صنعت، به برنامه¬‌های آتی خود سمت و ‌سو دهند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: امسال در محل نمایشگاه، آموزش پیشرفته اوپراتوری چاپ همزمان نیز ارائه و به متخصصان صنعت چاپ کشور که در این دوره چهار روزه شرکت کنند گواهینامه برتر چاپ اوپراتوری، ارائه خواهد شد.

بخش توزیعی کشور نیاز به چاپ استاندارد دارد
رییس اتاق اصناف تهران در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه اتحادیه های ویترین اقتصادی کشور هستند، افزود: ١٣۵ اتحادیه در رسته های مختلف در کشور داریم که نیاز به چاپ و بسته بندی استاندارد کالاها دارند.

«حمیدرضا رستگار» ادامه‌داد: صنعت چاپ موضوعی نیست که بخواهیم به آن سطحی نگاه کنیم، در دنیا هر تولیدی که به نتیجه می رسد به خاطر نوع چاپ است که منجر به فروش و رقابت در عرصه بین المللی می شود.

وی ادامه‌داد: اتاق اصناف تهران آمادگی دارد تا برای استفاده اصناف، از صنعت چاپ در حوزه توزیع کالاها حمایت کند.

رستگار اضافه‌کرد: اکنون اتحادیه ها به صورت مویرگی کالاها را با استفاده از ارزش افزوده صنعت چاپ توزیع می کنند، ارزش افزوده این صنعت اثبات شده است که چاپ و بسته بندی بهتر داشته باشد در بازار تقاضای بیشتری خواهد داشت.

سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha