۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
ثبت نام ۲۰۸ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن/همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات مناسب نیست
معاون مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

ثبت نام ۲۰۸ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن/همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات مناسب نیست

سنندج – معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان از ثبت نام ۲۰۸ هزار نفر از مردم این استان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

امیرحسین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان، اظهار کرد: در مجموع و طرح هشت مرحله در نهایت ۲۰۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی در استان کردستان ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به پالایش و بررسی های صورت گرفته پرونده های افراد ثبت نامی، گفت: ۱۰۸ هزار نفر از این تعداد تایید نهایی اولیه شده اند که سه برابر سهمیه ابلاغی در طول دوره چهار سال است.

معاون مدیرکل راه شهرسازی استان کردستان با اشاره به سهمیه نهایی این استان، عنوان کرد: سهمیه استان کردستان در نهضت مسکن ملی با احتساب مسکن روستایی، استیجاری، بافت فرسوده و خودمالکی، احداث ۳۶ هزار و ۸۷۱ واحد برای گروه های حمایتی در طول چهار سال است.

وی به آخرین وضعیت اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در گام نخست زمین مورد نیاز برای هشت هزار و۵۰۰ واحد به متقاضیان تخصیص داده شده است.

جمشیدی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش، گفت: در سفر ماه گذشته هیات دولت به کردستان و با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آماده سازی اراضی ۱۸ هزار و۵۰۰ واحد دیگر نیز آغاز شد.

وی با اشاره مشکل تامین زمین در استان کردستان برای اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن، گفت: بخش عمده ای از مشکلات ما مربوط به تامین حدود هزار و۷۰۰ هکتار زمین مورد نیاز برای اجرای مناسب این طرح بود.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: کمبود زمین وقت زیادی را تلف کرد ولی خوشبختانه تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار آن تامین شده و هزار و ۲۰۰ هکتار نیز در کمیسیون‌های مختلف همانند کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی در دست بررسی است و به محض تصویب وارد چرخه می شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات پیش روی این طرح در استان کردستان، عنوان کرد: درحال حاضرعمده مشکل ما هزینه نامتعارف آماده‌ سازی در حوزه مسکن ملی با توجه به شرایط جغرافیایی حاکم بر منطقه است و با توجه به پیگیری های صورت گرفته، انتظار داریم که بتوانیم کمک های از محل صندوق ملی مسکن برای جبران هزینه های این بخش جذب کنیم.

جمشیدی با اشاره به عدم همکاری شماری از بانک های استان در راستای پرداخت تسهیلات، بیان کرد: مشکل بعدی، تسهیلات بانکی است که عمده بانک‌ها در استان کردستان همکاری ضعیفی در این زمینه داشته اند.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای همکاری بهتر بانک های استان، عنوان کرد: در جلسه شورای مسکن استان ۱۷ هزار ۴۰۰ سهمیه در بین بانک ها برای ۱۴ بانک تعیین شده است و تلاش می کنیم متقاضیان را به سمت این بانک‌ها سوق دهیم.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha