۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
توافق‌نامه تأمین فناوری و اجرای طرح شیمیایی لاوان امضا شد
با هدف تنوع‌بخشی به سبد محصولات پتروفرهنگ؛

توافق‌نامه تأمین فناوری و اجرای طرح شیمیایی لاوان امضا شد

شرکت شیمیایی لاوان به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی و تنوع محصولات پتروفرهنگ با شرکت بام‌دژ طرح، توافق‌نامه تأمین فناوری، انجام مهندسی پایه توسعه‌یافته و اجرای طرح به شکل LEPCCF امضا کرد.

به گزارش بازار، حجت‌الله اسماعیلی، نایب رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شیمیایی لاوان در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا درباره این توافق‌نامه اعلام کرد: این موافقت به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره جلوگیری از خام‌فروشی، اهداف توسعه صنایع پایین‌دستی و ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران انجام شده است.

وی اظهار کرد: تأمین فناوری، حق لیسانس، طراحی فرآیندی، مهندسی پایه و اجرای ساخت کارخانه اسید استیک به روش LEPCCF از جمله بخش‌هایی است که در این توافق‌نامه توافق شده است.

شرکت شیمیایی لاوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار زیرمجموعه هلدینگ پتروفرهنگ، در زمینی به مساحت ۲۴.۸ هکتار در فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعالیت خود را آغاز کرده است. پس از بهره‌برداری از این طرح، تولید اسید استیک به مقدار ۲۰۰ هزار تن در فاز نخست، وینیل استات مونومر به مقدار ۱۰۰ هزار تن و اتانول سنتزی به حجم ۳۰۰ هزار تن در فاز دوم از خوراک متانول و گاز سنتز موجود در منطقه تولید خواهد شد.

گفتنی است صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلات به این طرح شاخص ملی موافقت کرده و مراحل اجرایی مربوطه در حال انجام است.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha