۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کاهش ۱۱۰ دلاری انس طلا در ۸ روز| اشتغال در امریکا رنگ طلا را کم کرد
زنجیره صعودی سه هفته ای طلا پاره شد

کاهش ۱۱۰ دلاری انس طلا در ۸ روز| اشتغال در امریکا رنگ طلا را کم کرد

طلا بعد از سه هفته روند صعودی، هفته پیش نزولی شد به طوری که از اوج ۲۱۲۴ دلار در انس به ۲۰۱۴ دلار کاهش یافت.

بازار، بانک و بیمه: پس از آنکه داده ها نشان داد که رشد مشاغل غیرکشاورزی در ایالات متحده در طول ماه نوامبر به همراه کاهش نرخ بیکاری شتاب گرفته است، قیمت معاملات آتی طلا در معاملات روز جمعه باز هم کاهش یافت.

قیمت‌های آتی طلا برای تحویل فوریه ۱.۵۵درصد یا ۳۱.۹ دلار کاهش یافت و به ۲۰۱۴.۵ دلار در هر اونس رسید و پس از ثبت کاهش ۳.۶درصد در معاملات این هفته، به سلسله افزایش‌های سه هفته‌ای خود در هفته پیش پایان داد و از بیش از ۲۱۲۴ دلار به ۲۰۱۴.۵ رسید. حدود ۱۱۰ دلار در هر انس کاهش یافت.

هم زمان اواخر روز گذشته ارزش شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ۶ ارز اصلی اندازه گیری می کند پس از لمس ۱۰۴.۲۶ واحد، با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۰۴ واحد رسید.

ابزار "فدرال رزرو" نشان داد که ترجیح سرمایه گذاران به شروع کاهش سیاست های پولی توسط فدرال رزرو در ماه می آینده (با ۴۹.۶درصد) به جای انتظارات قبلی، که نشان دهنده کاهش نرخ در نشست مارس ۲۰۲۴ بود، تغییر کرده است.

این در حالی است که داده‌ها نشان می‌دهد که در بازار کار آمریکا ۱۹۹ هزار شغل در ماه گذشته میلادی (نوامبر) ایجاد شده که بالاتر از انتظارات ۱۹۰,۰۰۰ نفر پیش بینی شده است همچنین با این افزایش امار تولید اشتغال آمار منتشره از نرخ بیکاری در نوامبر نشان می دهد که از ۳.۹ درصد به ۳.۷ درصد کاهش یافته است در حالی که دستمزدها ۴.۰ درصد به صورت سالانه افزایش یافته است.

آژانس رتبه‌بندی فیچ انتظار دارد که فدرال رزرو در ژانویه ۲۰۲۴ نرخ‌های بهره را با توجه به رشد قوی‌تر از حد انتظار افزایش دهد و بانک مرکزی سیاست‌های پولی خود را تا ژوئیه تثبیت کند و سپس هزینه‌های استقراض را تا پایان سال ۱۰۰ واحد کاهش دهد.

با این حال هنوز کارشناسان اقتصادی و فعال در بازار طلا خیلی این آمار را خوشبینانه ارزیابی می کنند. علاوه بر این یک دوره فراز و فرود قیمت در روزهای آینده نیز به مناسبت سال نو میلادی و احتمالا افزایش تقاضا مصرفی خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۶۰٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha