۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
نیروگاه شهید رجایی قزوین برق مورد نیاز ۴ میلیون ایرانی را تامین می‌کند
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین:

نیروگاه شهید رجایی قزوین برق مورد نیاز ۴ میلیون ایرانی را تامین می‌کند

قزوین- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق شهید رجایی قزوین گفت: این نیروگاه با تولید سالانه ۱۲ میلیارد مگاوات برق، نیاز چهار میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی فرهور شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق قزوین با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در محل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: نیروگاه شهید رجایی قزوین امروز نزدیک به پنج درصد از برق مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و سالانه ۱۲ میلیارد مگاوات ساعت انرژی برق از این نیروگاه وارد شبکه می‌شود.

وی بیان کرد: این میزان تولید، برق نزدیک به چهار میلیون ایرانی را تامین می‌کند که نیاز استان قزوین تنها یک سوم از کل تولیدات این نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی قزوین اظهار داشت: در حال حاضر این نیروگاه ظرفیت تولید بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ مگاوات ساعت انرژی را دارد که در صورت لزوم و تامین سوخت از تمامی این ظرفیت بهره گیری خواهد شد.

فرهور گفت: با همه عزمی که در کشور برای حرکت به سمت نیروگاه های تجدید پذیر صورت گرفته است اما قزوین نتوانسته جایگاه واقعی خود را در این زمینه به دست آورد چرا که با وجود موقعیت ویژه و شرایط مناسب برای تاسیس این نیروگاه‌ها هنوز زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز برای فعالیت این نیروگاه‌ها در استان فراهم نشده است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی ویژه قزوین امکان ایجاد شهرکی نیروگاهی و سبدی از نیروگاه‌های اتمی، خورشیدی، بادی و آبی را فراهم کرده است و با برنامه‌ریزی‌درست می‌توان ازتمام ظرفیت این بخش در استان بهره‌مند شد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: تامین برق پایدار به عنوان یکی از شاخص‌های امنیت و توسعه در کشورهایی مثل ایران حائز اهمیت است و قطعا توسعه این نوع از فعالیت‌ها در استان قزوین نیز بسیار می‌تواند به اشتغال و اقتصاد این استان کمک کند.

آلایندگی نیروگاه شهید رجایی در کم‌ترین میزان ممکن رسیده است
فرهور بیان کرد: مسئله سوخت نیروگاه‌ها و میزان آلایندگی آنها اگرچه در نظارت و کنترل استانی نیست و از طریق یک سیستم یکپارچه کشوری مدیریت می‌شود اما برای ما در قزوین به یک دغدغه تبدیل شده است و تلاش کردیم تا این آلایندگی را به حداقل برسانی که خوشبختانه موفق نیز بوده‌ایم.

وی افزود: تغییر مصرف سوخت از مازوت و گازوئیل به سمت گاز طبیعی از فرآیندهایی است که به همین منظور پیش گرفته شده و امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که بیش از ۹۰ درصد از سوخت این نیروگاه از گاز طبیعی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق شهید رجایی قزوین بیان کرد: سال گذشته ۸۸ درصد از مصرف سوخت نیرگاه توسط گاز طبیعی تامین شد که امسال این رقم به ۹۰ درصد رسیده است.

فرهور گفت: سال ۹۸ در قزوین بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ۲۳۰ میلیون لیتر گازوئیل و ۱۷۰ میلیون لیتر مازوت مصرف شده است.

وی افزود: امروز با تکمیل فرآیندهای سوخت حتی در زمان مصرف سوخت مازوت و گازوئیل میزان آلایندگی به حداقل رسیدهو با نصب سیستم های هوشمند مدیریت آلایندگی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست در حال اجرا است.

کد خبر: ۲۶٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha