۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
عرضه اقلام مصرفی به قیمت مصوب باشد/ مبارزه با گرانی در سطح استان سمنان
استاندار سمنان:

عرضه اقلام مصرفی به قیمت مصوب باشد/ مبارزه با گرانی در سطح استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به ضرورت عرضه اقلام مصرفی مردم به قیمت مصوب کشور، گفت: باید دستگاه‌های متولی، نظارت خود بر بازار را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری، با بیان اینکه کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد تنظیم بازار فعال شود و به صورت تخصصی برای کاهش برخی اقلام غذایی در بازار سمنان اقدام شود، ابراز کرد: باید نظارت بر بازار تقویت شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با گرانی اولویت باشد، گفت: نظارت در روند فروش اقلام غذایی در بازار عرضه و تقاضای استان تشدید شود و این رویه اصولی در افزایش توان خرید در جامعه تأثیر گذار است.

استاندار سمنان گفت: نباید روند نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که در شرایط سخت اقتصادی معیشت مردم با مشکل مواجه شود و نظارت‌ها در حوزه تنظیم بازار و فروش اقلام غذایی روزانه رصد می‌شود از سوی دیگر باید برای کنترل و تعدیل قیمت کالاها در بازار استان تلاش شود و بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کالاها به فروش برسند تا رضایت مندی مردم را به دست آوریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان  نیز در این نشست از توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد در سطح استان خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت گوشت مرغ افزایش یافت که باید حمایت از مرغداران و تولید کنندگان افزون گردد.

مهدی سلامتی بیان کرد: به دلیل عرضه نشدن گوشت مرغ در بازار شاهد افزایش قیمت این قلم غذایی در ماه‌های گذشته در سمنان بودیم که از روز آینده توزیع مرغ گرم در بازار استان از سرگرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه گرانی در بازار سمنان‌ مشهود است اما گران فروشی در این بازار وجود ندارد، بیان کرد: به دلیل عرضه نشدن گوشت مرغ در بازار شاهد افزایش قیمت این قلم غذایی در ماه های گذشته در سمنان بودیم که از روز آینده توزیع مرغ گرم در بازار استان سمنان ازسرگرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه امروز در برخی از استان‌های کشور، گوشت مرغ ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان به فروش رفت اما با تزریق مرغ منجمد به هیچ عنوان فروش این قلم غذایی در استان با این قیمت نبود، بیان داشت: قیمت بسیاری از اقلام غذایی در بازار استان در سه ماه گذشته افزایش یافته و اکنون قیمت گوشت قرمز ۷۵ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار طی روزهای گذشته ۴۰ پرونده گرانفروشی باکمک اصناف و تعزیزات حکومتی در سمنان تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۶٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha