۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
لغزش های آجری چیست

لغزش های آجری چیست

احتمالاً در مورد لغزش های آجری و کاشی های آجری شنیده اید، اما آنها چیست؟

به گزارش بازار، ورقه های آجری یا کاشی های آجری، برش های نازکی از آجر هستند که به ضخامت حدود ۲۰ میلی متر بریده می شوند. این برش‌های سبک و نازک آجر به‌عنوان کاشی برای شبیه‌سازی ظاهر آجرکاری اصیل و آشکار استفاده می‌شوند. برای خرید دستگاه آجر زن اتوماتیک و دستگاه بلوک زن کافیست به سایت اصفهان تاج نادی مراجعه نمایید.

عبارات "آجر لغزش" و "کاشی آجری" اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، و معمولاً به صلاحدید تامین کننده بستگی دارد که از کدام یک استفاده کنند.

به عنوان یک تامین کننده، ما آنها را از یک آجر با اندازه کامل برش می دهیم و ترجیح می دهیم از اصطلاح "لغزش های آجری" استفاده کنیم.

لغزش ها بسیار متنوع هستند و اغلب در انواع پروژه های ساخت و ساز و بازسازی مانند دیوارهای برجسته، شومینه و حتی نمای بیرونی استفاده می شوند.

اسلیپ های آجری چگونه تولید می شوند؟

دو راه برای ساخت لغزش آجر وجود دارد.

متداول ترین روش تولید لغزش، بریدن سطح آجرهای موجود با اندازه کامل با استفاده از ماشین آلات تخصصی است. آنها را می توان از اکثر آجرهای جدید و احیا شده، از جمله انواع دست ساز، اکسترود شده و پرس برش داد.

روش دیگر، لغزش های آجری را می توان با استفاده از فرآیندی مشابه آجر تولید کرد.

هنگام تولید ورقه های دست ساز، لخته ای از خاک رس تهیه می شود و در قالب چوبی که با ماسه ریز و خشک غبارآلود شده است، ریخته می شود. خاک رس اضافی قبل از وارونه شدن با یک کمان سیمی از قالب خارج می شود تا لغزش شکل گرفته شود. اینها را می‌گذاریم تا در هوا خشک شوند، سپس در کوره چیده و می‌پزند.

با لغزش های ماشینی، فرآیند قالب گیری به صورت مکانیکی انجام می شود. بسته به نوع و پرداخت لغزش ها، می توان آنها را اکسترود کرد و با سیم برش داد یا به صورت هیدرولیکی در قالب فشرده کرد.

فرآیند تولید مورد استفاده بسته به تامین کننده یا برند متفاوت خواهد بود. هیچ یک از روش ها برتر از دیگری نیست، اما بسیاری از تامین کنندگان ترجیح می دهند از آجرهای موجود برش دهند.

نحوه استفاده از ورقه های آجری

لغزش های آجری را می توان به روش کاشی کاری سنتی یا با تثبیت پانل های روکش پیش ساخته قبل از نصب در محل نصب کرد.

برای اکثر مصارف خانگی، آجر لغزنده بر روی دیوارهای داخلی شبیه به روش کاشی کاری معمولی اعمال می شود.

لغزش ها باید با استفاده از چسب کاشی انعطاف پذیر روی دیواری تمیز و عاری از گرد و غبار اعمال شوند و با استفاده از فاصله دهنده های کاشی T شکل ۱۰ میلی متری فاصله داشته باشند.

پس از تثبیت، می توان از درزگیر برای محافظت از لغزش ها استفاده کرد - این برای مناطقی مانند آشپزخانه ها به شدت توصیه می شود.

هنگامی که درزگیر خشک شد، لغزش ها باید با استفاده از یک ملات اشاره گر نشان داده شوند.

پس از تکمیل، در صورت نیاز می توان یک لایه نهایی درزگیر برای محافظت بیشتر اعمال کرد.

روکش پیش ساخته اغلب برای کاربردهای خارجی استفاده می شود. آنها معمولاً خارج از محل در پانل ها تولید می شوند، سپس به سایت تحویل داده می شوند و در محل ثابت می شوند.

سیستم های مختلف روکش آجری از سازندگان مختلف موجود است و مناسب بودن آنها به نیازهای پروژه شما بستگی دارد.

در هر صورت، توصیه می کنیم مستقیماً با تولید کنندگان صحبت کنید که بهترین گزینه ها را برای شما توصیه می کنند.

لغزش های آجری چیست

آجر لغزنده در مقابل آجرهای رو به رو

آجر سفالی و سیستم‌های لغزش آجر ممکن است شبیه به هم باشند، اما تکنیک‌های نصب آنها بسیار متفاوت است. نصب آجرکاری استاندارد بسیار رایج است. آجرها بصورت مسطح در ردیفها، در یک الگوی خاص پیوند قرار می گیرند که توسط ملات به هم متصل می شوند. اتصالات بین آجرها با استفاده از ماله به پایان می رسد تا دیوارها ظاهری تزئینی و جذاب داشته باشند.

روکش‌های لغزنده آجری معمولاً شامل پانل‌های سبک وزن است که برش‌های آجر روکشی روی پانل‌ها تعبیه شده است. لغزنده ها روی هم چیده شده اند تا شبیه یک الگوی استاندارد آجری باند، اما لغزها به جای اینکه در یک صفحه «یکی» باشند در جای خود روی یک پانل منفرد چسبانده می شوند. در بالای تشکیل دیگر.

برخی از سیستم‌های لغزشی می‌توانند شامل لغزش‌های آجری باشند که در عایق ریخته می‌شوند، که عملکرد حرارتی دیوار را افزایش می‌دهد. این پانل‌های روکشی روی زیرلایه خارجی نصب می‌شوند و اتصالات آن با ملات نشان داده می‌شود تا ظاهر دیوار آجری ایجاد شود.

استفاده از آجر  به جای آجر لغزنده دارای مزایایی است و برعکس ، اما نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که روکش لغزنده آجری ساختاری نیست. این در درجه اول یک جایگزین زیبایی شناختی است، در حالی که هنوز بسیاری از مزایای مشابه را ارائه می دهد. مانند آجرهای سفالی، لغزش‌ها دوام طولانی‌مدت، نگهداری کم، سازگاری با محیط‌زیست و پایانی معتبر و از نظر بصری جذاب دارند. اگرچه نمی توان از آنها برای اهداف ساختاری استفاده کرد. پانل ها باید روی دیوارهای سازه ای موجود نصب شوند.

مزایای استفاده از لغزش آجری

انتخاب استفاده از ورقه های آجری فواید زیادی دارد - یکی از اصلی ترین آنها این است که آنها شبیه یک دیوار آجری واقعی هستند!

لغزش‌های آجری به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی ظاهر یک دیوار آجری در معرض دید را در خانه خود بدون نیاز به کندن دیوارهای داخلی ایجاد کنید.

آنها همچنین یک جایگزین مقرون به صرفه برای آجرهای معمولی هستند. هزینه حمل و نقل آنها کمتر است و نصب آنها در مقایسه با همتایان سنتی آنها ساده تر و سریعتر است.

علاوه بر این، لغزش‌های آجری ماندگاری بالایی دارند و می‌توانند در برابر دماهای شدید مقاومت کنند، و آنها را به گزینه‌ای عالی برای کاربردهای داخلی و خارجی تبدیل می‌کند. شما با دستگاه آجر زن و دستگاه جدول زن میتوانید به راحتی در تعداد بالا تولید انجام دهید و کسب درآمد کنید.

 

خلاصه

اکنون که درک بهتری از لغزش های آجری دارید، می توانید با اطمینان از آنها برای پروژه بعدی خود استفاده کنید.

این برش‌های آجری همه کاره و سبک می‌توانند به راحتی ظاهر و احساس آجرکاری نمایان را در انواع پروژه‌های ساخت‌وساز و نوسازی، از دیوارهای خیره‌کننده گرفته تا روکش‌های نمای بیرونی ساختمان ایجاد کنند.

به لطف نصب آسان و صرفه جویی در زمان، جذابیت مقرون به صرفه و دوام طبیعی، آنها جایگزین هوشمندی برای آجرکاری سنتی هستند.

چه صاحب خانه باشید و چه یک پیمانکار حرفه ای، استفاده از ورقه های آجری یک راه حل عملی برای دستیابی به جذابیت زیبایی شناختی آجرهای اکسپوز بدون دردسر است.

کد خبر: ۲۶۰٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha