۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
نرخ بیکاری کشور به هفت درصد رسیده است
وزیر تعاون:

نرخ بیکاری کشور به هفت درصد رسیده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دومین سفر استانی رییس جمهور به البرز رفته است اعلام کرد: نرخ بیکاری کشور که در دهه ۹۰ بین ۱۱ تا ۱۲ درصد بود در ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم به هفت درصد رسیده است.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان طالقان اظهار کرد: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری رشد اقتصادی کشور به کانال هفت درصد رسید.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی یک دولت برآمده از آرمان‌های انقلاب است، بیان کرد: این دولت بر اصول، اعتقاد و جهان بینی اسلام استوار است و به لطف خدا توانست فعل ما می‌توانیم را به خوبی صرف کند و گام‌های بلندی را بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت سیزدهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی انجام داده که یکی از آنها عضویت ایران در مجامع بین المللی از جمله شانگهای و بریکس است که قابل توجه بود.

مرتضوی اظهار کرد: توسعه سیاسی و افزایش صادرات و ساماندهی تجاری از خدمات ارزنده دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر طرح ریلی به بهره برداری رسیده و اقدام‌های زیادی در ایجاد و بهسازی راه روستایی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد که در بخش کشاورزی این دولت توانست میزان تولید گندم از ۵.۴ میلیون تن در سال به نزدیک ۱۱ میلیون تن برساند و در بخش صنعت و معدن گام‌های قابل توجهی انجام شده است.

مرتضوی یادآور شد: در بخش نفت گاز و پتروشیمی به تولید قبل از تحریم می‌رسیم و صادرات ما به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha