۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
پرهیز از هرگونه نگاه جزیره‌ای به توسعه مترو در کشور| پروژه‌ها باید اولویت بندی شوند
رئیس مجلس شورای اسلامی:

پرهیز از هرگونه نگاه جزیره‌ای به توسعه مترو در کشور| پروژه‌ها باید اولویت بندی شوند

قالیباف، رئیس مجلس با اشاره به نظارت میدانی امروز خود از ۳ پروژه عمرانی شهرستان، گفت: در شرایطی نیستیم که الزاما همه پروژه های نیمه تمام را تمام کنیم لذا باید در این بخش اولویت‌بندی کنیم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در جریان سفر نظارتی خود به شهرستان اسلامشهر و بازدید از سه پروژه در حال ساخت کمربندی شمالی، اتصال اسلامشهر به متروی تهران و احداث بیمارستان ۴۰۷ تختخوابی اسلامشهر، در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیقی بود که در معیت استاندار محترم تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس به اسلامشهر بیاییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از ۳ پروژه عمرانی شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد: کمربندی شمال شهر مشکلات اجرایی و موانع تملکی در دو بخش دولتی داشت و رییس جمهور هم دستور آن را داده بودند اما با توجه به مباحثی که امروز مطرح شد، موانع این پروژه قطعا برداشته و در آینده نزدیک این پروژه افتتاح می شود.

قالیباف با اشاره به پروژه اتصال اسلامشهر به متروی تهران، بیان کرد: بخش حفاری مترو تمام شده و ادامه حفاری باقی مانده البته تکمیل مترو تا ریل گذاری، سیستم تاسیسات و واگن ها مقداری زمان خواهد برد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با صحبت های که انجام شد تغییر رویکردها مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: اگر ما رویکردها را تغییر داده و از سرمایه گذاران بخش خصوصی درحوزه هایی مانند حمل و نقل به خصوص برای خطوط ریلی تهران و حومه تهران که پر جمعیت هستند و ارزش اقتصادی زیادی برای بخش خصوصی دارد، استفاده کنیم تکمیل این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از بیمارستان ۴۰۷ تختخوابی در حال ساخت اسلامشهر، بیان کرد: احداث این بیمارستان از مدت ها قبل مدنظر بوده است و با تلاشی که دوستان انجام دادند در مرحله تکمیل ۸۵ درصدی این بیمارستان هستیم و تجهیز این بیمارستان می تواند به سرعت آغاز شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی تجهیز اعتبار این بیمارستان صورت گرفته است، ادامه داد: تاکید ما این است که مسئولین تا پایان سال جاری بتوانند این بیمارستان را به صورت آزمایشی به بهر برداری برسانند.

قالیباف با اشاره به جذب و آموزش نیروهای متخصص به ویژه در حوزه سلامت، تاکید کرد: این مسئله یکی از چالش های امروز ماست و یکی از مسائلی که در این بخش مطرح شد؛ پذیرش برای پرستاری این بیمارستان است که خیلی استقبال نشده است. یکی از دلایل و مشکلات مربوط به موضوعات حقوقی است. در عین حالی که ما معتقدیم نباید حقوق های بی دلیل و بی جهت پرداخت کرد تا حقوق های نجومی ایجاد نشود، ولی نسبت به ارزش کار و کاری که انجام می شود باید موارد مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به توجه مجلس ‌دولت به این موضوع در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: برخی از این موارد در برنامه هفتم تصویب شد و امیدواریم که مسیر شورای نگهبان را هم طی کند البته در سال ۱۴۰۲ هم‌ موارد روشن شد. کارانه ها، حق تخصص ها و بحث سقف مالیات مواردی است که حتما می تواند، ماندگاری و انگیزه جذب را بیشتر کند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ۳ پروژه مورد بازدید محسوس بوده است، گفت: انشالله پیشرفت در این پروژه ها سرعت بیشتری نیز خواهد گرفت.

قالیباف در ادامه با اشاره به نشست مشترک دولت و مجلس و ارائه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس، بیان کرد: در آن جلسه اشاره کردم که در شرایطی نیستیم که الزاما همه پروژه های نیمه تمام - پروژه های ۱۰ الی ۳۰ درصدی - را تمام کنیم. حتما باید ما در این بخش اولویت بندی کنیم و ظرفیت ها را بین پروژه های که پیشرفت ۷۰ الی ۸۰ درصدی دارند با آنهایی که ۱۵ درصد پیشرفت دارند، مشخص کنیم. لذا ما این موارد را در برنامه هفتم دیدیم که با اولویت پروژه های نیمه تمام، به اتمام برسد.

قالیباف درباره پرهیز از هرگونه نگاه جزیره ای به توسعه مترو در کشور، بیان کرد: به واقع مترو یک شبکه است و وقتی مترو یک شبکه است دیگر نگاه جزیره ای معنا ندارد.

وی با اشاره مشکلات تهران در این بخش و تجربیات سپری شده، بیان کرد: ما در حوزه مترو تهران و حومه تهران، یک شبکه حمل و نقل شهری داریم. اگر با یک نگاه به شهرسازی نگاه کنیم، باید استان تهران یک مجموعه شهری و شبکه ای دیده شود و این طور نیست که ما یک متروی مستقل به مانند اسلامشهر داشته باشیم. حتما مردم باید از آن استفاده کرده و ما باید اینها را یکپارچه ببینیم.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha