نخستین مرکز احیا و نوآوری واحدهای اقتصادی کشور افتتاح شد
با حضور معاون علمی ریاست جمهوری؛

نخستین مرکز احیا و نوآوری واحدهای اقتصادی کشور افتتاح شد

همزمان با سفر رییس جمهور به البرز، نخستین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور روز جمعه با هدف رفع چالش‌های بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی و دستیابی به فناوری نوین در این استان افتتاح شد.

به گزارش بازار، حسین بختیاری معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز در آیین افتتاح این مرکز که با حضور روح الله فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری انجام شد، گفت: از این پس همه شرکت های اقتصادی اعم از تولیدی، صنعتی و کشاورزی در صورتی مجاز به دریافت امکانات نوسازی و بازسازی واحدهای اقتصادی هستند که استفاده از فناوری نوین و دانش بنیان را مورد توجه خاص قرار دهند.

بختیاری افزود: تا کنون احیا واحدهای اقتصادی تنها با دریافت تسهیلات بانکی امکانپذیر بوده است اما از این پس توسعه و احیای واحدهای اقتصادی فقط با توجه به الگوهای فناوری طراحی شده عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم در مرحله نخست ضمن شناسایی مشکلات شرکت های اقتصادی، موارد مربوط به بازار فناوری، نیروی انسانی و امثال آن به صورت فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت؛ به این ترتیب پس از بررسی و تحقیق مواردی از جمله امور مربوط به صدور مجوزها و همکاری با شرکت های دانش بنیان، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز اظهار کرد: پس از انجام تحقیق و توسعه، در مواردی که شرکت های اقتصادی در مقطع مناسب نیاز به تامین مالی و ارایه تسهیلات دارند اقدام لازم برای تزریق تسهیلات به شیوه مناسب اقدام می شود.

بختیاری همچنین به برنامه ریزی برای واگذاری زمین های پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان و فناور استان طبق قوانین جدید جهش دانش بنیان ها اشاره کرد و گفت: پارک های علم و فناوری می توانند زمین های خود را در پوشش قراردادهای بلند مدت به شرکت های دانش بنیان اجاره دهند.

وی افزود: در این راستا پارک علم و فناوری البرز با موافقت هیات امنا جهاد دانشگاهی مجوز واگذاری زمین دریافت کرده است و در این زمینه مقدمات واگذاری چهار قطعه زمین به چهار شرکت دانش بنیان مهیا شده است تا نسبت به ساخت و ساز برای تولید محصولات دانش بنیان اقدام کنند.

وی ادامه داد: این زمین ها در قطعه های یک هزار متر مربع به بالا و با زیرساخت های لازم در اختیار دانش بنیان های مورد اشاره قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha