۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
شهرک انرژی در قزوین احداث می‌شود
معاون  عمرانی استانداری قزوین:

شهرک انرژی در قزوین احداث می‌شود

قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به ظرفیت ویژه استان قزوین در تولید انرژی‌های پاک و نیاز استان به تغییر  رویه در حوزه تولید و مصرف در این بخش شهرک انرژی در قزوین احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی فرخزاد عصر چهارشنبه در نشست مشترک بررسی راه اندازی شهرک انرژی قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت:  مسئله تولید انرژی‌های پاک به عنوان یک نیاز در شرایط امروز کشور بسیار مد توجه قرار گرفته است و اقلیم ویژه استان قزوین موجب شده تا درخواست‌های زیادی جهت تاسیس نیروگاه و تولید انرژی بادی و خورشیدی وجود دارد که عدم تامین زیرساخت‌ها موجب شده بود تا نتوانیم از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: احداث شهرک انرژی با توجه به شرایط امروز کشور به یک نیاز تبدیل شده است و می‌تواند آینده‌نگری بزرگی برای تامین نیاز نسل های بعد از ما در استان محسوب شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اگر  امروز بتوانیم این طرح را در قزوین به اجرا برسانیم قطعا گامی اساسی در جهت رفع نیاز  استان در حوزه تامین انرژی و تولید انرژی پاک برداشته‌ایم.

فرخزاد عنوان کرد: شهرک انرژی می‌تواند مجتمعی کامل و جامع برای  علاقمندان به سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بخش فراهم کند و از اجرای فعالیت‌های موازی، اتلاف هزینه و زمان در این بخش جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: یکی از مشکلات اجرای این طرح در قزوین تامین اعتبارات کلان آن بوده است که به همین دلیل اهلیت برخی از سرمایه‌گذاران نیز  تایید نشده است، با این حال امروز با مشارکت بنیاد مستضعفان مطمئن هستیم این پروژه به بهترین شکل ممکن در استان اجرایی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: جانمایی مناسب، نزدیکی به پایتخت و مسیرهای اصلی ارتباطی از یک سو و ویژگی‌های اقلیمی و شرایط جغرافیایی زمین در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح از ویژگی‌های این پروژه است که می‌تواند از عوامل جذاب برای حضور سرمایه گذاران در این بخش باشد.

قزوین به قطب صادرات پنل‌های خورشیدی در کشور تبدیل می‌شود
محسن مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت برق و انرژی صبا نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نیاز کشور به حوزه انرژی‌های پاک عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته  کشور ایران  تا ۸ سال آینده  به چیزی حدود ۱۵۰ مگاوات  پنل خورشیدی نیاز دارد که  مابقی تولید در این حوزه میتواند به کشورهای همسایه صادر شود.

وی اظهار داشت: تلاش دنیا برای حرکت به سمت تولید انرژی‌های پاک اهمیت این حوزه را می‌رساند و از این رو بازار خوبی برای تولیدات این حوزه در  بین کشورهای همسایه نیز ایجاد شده است.

امیری ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات لازم برای فعالیت و همراهی مسئولین در کسب معافیت مالیاتی برای این شهرک ظرفیت تولید پنل های خورشیدی در شهرک انرژی قزوین تا ۵۰۰ مگاوات وجود دارد که بستر خوبی برای رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ارزآوری است.

کد خبر: ۲۶٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha