۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
تولید ۲۱ واگن داخلی| انبوه سازی در اولویت است
مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران مطرح کرد

تولید ۲۱ واگن داخلی| انبوه سازی در اولویت است

شیخ طاهری، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اشاره به اقدامات لازم برای تولید قطار ملی گفت: تاکنون ۲۱ دستگاه واگن داخلی در این شرکت ساخته شده است.

به گزارش بازار، علیرضا شیخ طاهری اظهار کرد: ما برای تولید انبوه واگن نیاز به تاییدیه نهایی داشتیم که تاکنون امکان تولید قطار ملی به سبب نبود تاییدیه نهایی و انجام نشدن تست‌ها وجود نداشت.

وی افزود: این تاییدیه‌ ها عمدتا مربوط به ایمنی قطار ملی بود اما واگن سازی تهران چون از ابتدا بسترساز اصلی تولید قطار ملی بوده و تولید را آغاز کرده بزودی استارت تولید انبوه را هم خواهیم زد.

وی ادامه داد: به اندازه سه رام قطار معادل ۲۱ واگن‌ بدنه آماده در کارخانه داریم و در صورت ابلاغ کارفرما که شرکت مترو تهران است می‌توانیم فرایند تولید انبوه را بلافاصله آغاز کنیم.

شیخ طاهری در پاسخ به این سوال که در ساخت واگن ملی چه دستگاه‌هایی مشارکت خواهند داشت، افزود: برای تولید ۱۱۳ دستگاه واگن (قرارداد با شهرداری) به مشارکت حداکثری تولید کنندگان داخلی نیاز داریم البته فهرست کاملی از شرکت‌هایی که توانایی اخذ تابیدیه برای تولید قطعات اصلی را دارند، در قرارداد مذکور آورده شده است.

به گفته وی، در این راستا می‌توانیم به جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت برای سیستم رانش و به شرکت مپنا برای تولید بوژی اشاره کنیم.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران اضافه کرد: البته نام شرکت‌های دیگری نیز در قرارداد به عنوان تهیه کنندگان مورد تایید کارفرما قرار دارد و ما این امکان را داریم که از تمام تولید کنندگان داخلی که امکان اخذ تاییدیه های لازم را داشته باشند، استفاده کنیم.

وی با اشاره به طرح تولید انبوه واگن در کشور گفت: از آنجایی که اعمال تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر فرایند واردات تجهیزات به کشور را مختل کرد بنابراین ایجاد یک پلتفرم داخلی برای تولید واگن لازم بود.

شیخ طاهری با اشاره به اینکه باوجود تلاش های صورت در گذشته بیشترین حجم داخلی سازی تولید واگن مترو در ایران ۳۰ درصد بود، افزود: در طرح واگن ملی هدف از داخلی سازی رسیدن به سطح ۸۵ درصد است بنابراین ایده تکیه به توان داخلی درست و قابل قبول است به همین دلیل شرکت واگن سازی تهران بستر اصلی برای تولید قطار ملی شد.

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در ادامه‌ به قرارداد ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن برای شهرداری تهران در سه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این ۱۱۳ واگن شامل ۱۵ قطار هفت واگنه و یک قطار هشت واگنه است.

به گفته وی، در مترو تهران ساختار چینش قطارها هفت واگنه است و در برخی شهرهای کشور پنج واگنه و خط فرودگاه تهران نیز سه واگنه است ولی پیمانکار تصمیم گرفت یک قطار هشت واگنه را نیز برای کسب تجربه بسازند.

شیخ هادی با اشاره به این مطلب که در زمان تولد این قرارداد تست نهایی واگن‌ها انجام نشده بود، یادآور شد: قرارداد امضا شده بود ولی تنفیذ نشد لذا تا زمان تایید و تست نهایی تولید انبوه قطار ملی متوقف ماند چرا که در صنعت وقتی انتقال تکنولوژی انجام می‌شود باید تست‌هایی گرفته و تاییدیه های نهایی اخذ تا کار به تولید انبوه برسد.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha