۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
گشایش ال‌سی بین ایران و روسیه به‌زودی
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام‌کرد

گشایش ال‌سی بین ایران و روسیه به‌زودی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روسیه ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی است که همگرایی خوبی با ایران داشته است، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کشورهای همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا داشته است.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی از گشایش ال سی بین بانک‌های ایرانی و روسی در هفته‌های آتی خبر داد و اظهار داشت: این به معنای ایجاد اعتماد بین تجار و توسعه تجارت است.

وی با بیان اینکه روسیه ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی است که همگرایی خوبی با ایران داشته است، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کشورهای همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا داشته است.

پیمان پاک خاطرنشان کرد: روسها با وجود اقتصاد بزرگ خود شناختی از ایران نداشتند اما با اقدامات انجام شده در حال حاضر نسبت به ظرفیت ما در حوزه‌های تجهیزات، ماشین آلات، مصالح ساختمانی و حوزه دارویی آشنا شده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قرارداد ۵۰ میلیون دلاری برای صادرات داروهای نانویی ضد سرطان در این حوزه قابل تعریف است.

وی ادامه داد: در حوزه قطعات خودرویی که سال گذشته نمایشگاه آن در مسکو با حضور ۵۰ شرکت فعال ایرانی برگزار شد ۷۰۰ میلیون یورو موافقتنامه امضا شد که از این میزان ۱۰_۱۵ میلیون یورو قرارداد و صادرات آن انجام شد

کد خبر: ۲۶۰٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha